هواشناسی

سازمان هواشناسی از بارش باران، برف و وزش باد شدید، ورود سامانه بارشی جدید طی روز دوشنبه به کشور و بارش‌های رگباری شدید در ۱۱ استان خبر داد.

به گزارش ایران‌پژواک، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با گذر موج از روی کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌ بوشهر، فارس، غرب کرمان،‌ غرب و جنوب اصفهان، جنوب مرکزی، جنوب یزد و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

فردا شنبه در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق کشور بارش پراکنده روی می‌دهد. یکشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در نوار غربی و بخش‌هایی از جنوب،‌جنوب شرق و مرکز ابرناکی، بارش و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

سامانه بارشی دوشنبه ضمن تقویت در همه کشور به جز بخش‌هایی از جنوب شرق فعال است. شدت بارش‌ها به صورت رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ طی روز یکشنبه برای استان‌های کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و نیمه شمالی فارس است.

شدت بارش‌های روز دوشنبه نیز برای استان‌های لرستان، خوزستان،‌ چهارمحال و بختیاری، کهگیلوبه و بویراحمد،‌بوشهر، فارس، غرب و جنوب اصفهان و جنوب مرکزی است. امروز خلیج‌فارس مواج و متلاطم است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: اوایل وقت جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۰۳

زمان پایان: اواخر وقت شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۴

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه ای تا ۲۸ نات (باد شمال غربی) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۱.۵ متر و دور از سواحل بیش از ۱.۵ متر.

منطقه اثر: جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۰۳: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان.

شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۴: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی ،اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌ سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی