• ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۰
  • کد خبر: 38525
دوچرخه

وقتی با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنید، شاید ورزش کردن امری سخت و بعید به نظر برسد، اما می‌تواند نقش مهمی در مدیریت علائم افسردگی داشته باشد.

به گزارش ایران‌پژواک، به گفته متخصصان، ورزش یک مداخله رفتاری است که در کاهش علائم افسردگی و اضطراب و افزایش تمرکز و انگیزه مؤثر است. ورزش یک مهارت مقابله‌ای سالم در راستای بهبود با افسردگی، اضطراب، ناامیدی و دیگر اختلالات روانی است. هنگامی که ماهیچه‌های خود را حرکت می‌دهیم و ضربان قلب خود را بالا می‌بریم، بدن ما اندورفین و سروتونین ترشح می‌کند که این هورمون‌ها باعث بهبود خلق و خو و تمرکز می‌شود. ترشح هورمون‌هایی که به ایجاد احساسات مثبت کمک می‌کنند، یک امر تسکین‌دهنده برای افراد مبتلا به افسردگی است.

برای کاهش علائم افسردگی این ورزش‌ها را انجام دهید:

یوگا

یوگا به دلیل ایجاد حس آرامش می‌تواند به بهبود افسردگی کمک کند. این ورزش با استفاده از تنفس ریتمیک و آگاهی روزافزون از بدن خود، کمک می‌کند تا ذهن و بدن به هم نزدیک شوند.

پیاده‌روی

پیاده‌روی کاری است که هر روز بدون فکر انجام می‌دهید. پیاده‌ رفتن به فروشگاه، محل کار و ... به نوبه خود تحرک فیزیکی محسوب می‌شود و در بهبود خلقیات نقش دارد.

بلندکردن وزنه

وزنه‌برداری به دلیل ترشح اندورفین، علاوه بر بهبود تمرکز و تثبیت خلق و خو، به کاهش علائم افسردگی کمک می‌کند.

شنا کردن

شنا یک فعالیت لذتبخش است که برای طیف گسترده‌ای از افراد سودمند است؛ افراد باردار، افراد مسن و کسانی که دردهای مزمن دارند، می‌توانند با این ورزش گامی در جهت درمان افسردگی خود بردارند.

دوچرخه‌سواری

دوچرخه‌سواری ورزش بسیار خوبی است و به دلیل اینکه در حین آن، مسافت زیادی در زمان کوتاه طی می‌شود، افزایش انگیزه را در بر دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی