• ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
  • کد خبر: 9706
جواد نکونام

سرمربی جدید تیم فولاد گفت: همه خوش استقبال و بد بدرقه هستیم. امیدوارم این اتفاق دیگر برای ویلموتس نیفتد و از این به بعد همه ما خوش استقبال و خوش بدرقه باشیم.

به گزارش ایران پژواک، باشگاه فولاد خوزستان پس از مشخص شدن جدایی افشین قطبی، خیلی زود گزینه مدنظر خود برای سپردن نیمکت این تیم در لیگ نوزدهم را پیدا کرد. انتخاب فولادی ها جواد نکونام بود. مربی ای که به واسطه دوران بازیگری درخشان و پرافتخار خود از زمان ورود به عرصه مربیگری هم همواره یکی از مربیان مورد توجه بوده و امید می رود آینده روشنی در این زمینه نیز در انتظار وی باشد. کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران که در دوره سرمربیگری خود توانست تیم نساجی مازندران را پس از ۲۴ سال به سطح اول فوتبال ایران برساند، نیمی از فصل هجدهم لیگ برتر را نیز با همین تیم سپری کرد و پس از آن بنا به دلایل و اتفاقاتی در لیگ حضور نداشت تا اینکه برای لیگ نوزدهم، تصمیم گرفت از میان چند پیشنهاد خود، فولاد را انتخاب کند.

بابت پیشنهادها خوشحالم

با شروع لیگ نوزدهم دو، سه پیشنهاد به دستم رسید که خودم هم واقعا خوشحال شدم به خاطر اینکه چند تیم مرا خواستند و با من صحبت و مذاکره کردند و این یعنی شرایط من طوری بوده که توانستم پیشنهاد داشته باشم. در نهایت تصمیم گرفتم فولاد را انتخاب کنم با توجه به اینکه شرایط و اهداف باشگاه فولاد را دیدم. آقای رضایی، مدیریت باشگاه، آقای محمدی، رئیس هیئت مدیره و آقای کشانی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تمام هدفشان این است که فولاد را با تفکرات حرفه ای به موفقیت برسانند. من هم در نهایت این تیم را انتخاب کردم.

از زنوزی و تراکتور ممنونم

جا دارد از مردم خوب تبریز تشکر کنم که به من لطف داشتند و همچنین از مالک باشگاه، آقای زنوزی که مرا مد نظر داشتند و شخص آقای الیاسی که با ایشان جلسه هم داشتم و تا نزدیک عقد قرارداد هم پیش رفتیم ولی به هر حال شرایط طوری بود که فولاد برای من خیلی بهتر بود و من هم تصمیم گرفتم به این باشگاه بپیوندم و آنجا چالش خودم را ادامه دهم. امیدوارم که بتوانم برای فولاد مثمر ثمر باشم و باشگاه فولاد را به آنچه لیاقتش را داشته و متاسفانه سال ها از آن دور بوده، برسانم.

بازیکن را از چنگ ما درآوردند

خیلی کار سختی است. واقعیت این است که در شرایطی که ما توان رقابت با خیلی از تیم ها را نداریم، مجبور هستیم که بازیکن جذب کنیم. برای مثال، بازیکنی بوده که ما حتی پیشنهادی بهتر از باشگاه فعلی اش به او داده ایم، ولی گفته که به فولاد نمی آید. حالا نمی دانم که چه فکری کرده و این را گفته است. یک مثال دیگر، ما پیشنهاد خوب به بازیکن داده ایم ولی از تیم های دیگر پیشنهاد بهتر دریافت کرده و به آنجا رفته است. ما با یک بازیکن تا آستانه عقد قرارداد پیش رفتیم ولی با عددی حداقل ۱,۵ میلیارد بیشتر از پیشنهاد ما، به یک تیم دیگر پیوست. خب ما توانایی این مقابله را نداریم و می دانیم که پنج، شش تیم با فاصله از ما جلوتر هستند و بقیه تیم ها تقریبا با هم مشابه اند. شرایط طوری است که به هر حال ما هم باید به فکر تیم خودمان باشیم و بازیکنانی که در حد توانمان است، جذب کنیم تا بتوانیم موفق باشیم. تا الان نفراتی که مدنظرمان بوده اند، جذب کرده ایم، البته نه از لیست اصلی. طبیعتا همان اتفاقاتی که درباره رقابت با باشگاه های پولدار تر گفتم، برای لیست اصلی مد نظر ما افتاد.

اختلاف با پولدارها را جبران می‌کنیم

با تلاش و تمرین و پشتکار می شود یک سری از مسائل را جبران کرد و مطمئنا بازیکنانی را که ما گرفته ایم، کیفیت فنی و کیفیت کار گروهی شان خیلی خوب است که این برای ما یک نکته خیلی خوب است. برای ما این مهم است که با همین بازیکنان بتوانیم بهترین شرایط را داشته باشیم و پیشرفت مان را انجام دهیم تا به موفقیت برسیم ولی از این نمی توانیم بگذریم که هواداران فولاد بدانند علی رغم تلاشی که من، آقای رضایی و باشگاه فولاد انجام داده ایم، خیلی از بازیکنان را نتوانستیم جذب کنیم به خاطر اینکه نیامدند و با مبالغی بالاتر به باشگاه های متمول تر رفتند. بازیکنانی که ما تا به حال گرفته ایم، جزو بهترین های پارسال لیگ طبق آمار و عملکرد بوده اند. برخی از نفرات مورد توجه ما هم به تیم های دیگر رفتند، شاید با قراردادی بیشتر از سه میلیارد.

به باشگاه سپردم تا قراردادها تمدید شود

بازیکنانی را که نیاز داریم در کنارمان باشند، داریم و به باشگاه هم گفته ایم که قراردادهای آنها تمدید شود. این پروسه هم در حال انجام است. انشاالله شنبه با تمام قدرت شروع می کنیم.

باید از فولاد به تیم ملی بازیکن بدهیم

صد درصد همینطور است. اینکه مردم اهواز فوتبال را متوجه می شوند و در جایی هستند که مهد فوتبال است و سال های سال بهترین بازیکنان را معرفی کرده و آکادمی و استعدادهای خوب و توانا دارد، باعث انتخاب من شده است. اما به یک نکته هم باید توجه کنیم. چند سال است فولاد بازیکن در تیم ملی نداشته و ما باید تلاش کنیم امسال این اتفاق بیفتد. باید بازیکنان باکیفیتی داشته باشیم که به تیم ملی دعوت شوند. از بازیکنان جوان و خوب آکادمی هم مثل سال های قبل استفاده می کنیم تا بتوانیم مهره های خوبی را به سطح اول برسانیم. هر کس به تیم فولاد می آید، باید بداند وظیفه اش سنگین است. بداند به باشگاه بزرگی آمده و باید زحمات زیادی بکشد و کار بزرگی بکند تا لیاقت پوشیدن پیراهن فولاد را داشته باشد. باشگاه فولاد از همه ما بزرگتر است و بازیکنان باید اندازه و قیمت این پیراهن را بدانند. نباید در هیچ تمرین و مسابقه ای کم بگذارند. باید با تمام توان حضور داشته باشند تا بتوانند افتخار پوشیدن پیراهن فولاد را داشته باشند.

داشتن پژمان منتظری آرزوی هر مربی است

پژمان منتظری بازیکن بسیار خوبی است و می توانم بگویم آرزوی هر مربی است که بازیکنی مثل منتظری را در ترکیب خود داشته باشد.

کاش از ویلموتس به بعد خوش بدرقه باشیم

سرمربی تیم ملی هرکس که باشد، قابل احترام است و برای او آرزوی موفقیت می کنم چون تیم ملی کشور خودم است و دوست دارم بهترین نتایج را بگیرد و انشاالله موفق باشد. آقای ویلموتس هم خیلی به ایران خوش آمده و امیدوارم بهترین نتایج را بگیرد و موفق باشد. من هم هر کمکی که بتوانم به تیم ملی و فوتبال کشورم انجام دهم، قطعا با جان و دل انجام می دهم. این دو بازی را هم خیلی خوشحالم که تیم ملی یکی را برد و دیگری را در زمین حریف مساوی کرد که نتیجه خوبی محسوب می شود. امیدوارم ادامه داشته باشد و همین طور که الان صحبت می کنیم و همه خوش استقبال و بد بدرقه هستیم، این اتفاق دیگر برای ویلموتس نیفتد و از این به بعد همه ما خوش استقبال و خوش بدرقه باشیم.

می‌توانستم مربی اوساسونا باشم

قطعا وقتی کاری را شروع می کنم، برای خودم یک سری اهداف هم دارم که به آنها برسم. در مربیگری هم همینطور است ولی همه چیز بستگی به تلاش و انتخاب و تصمیم هایی دارد که می گیرم تا به سطح مورد نظرم برسم. در حال تلاش برای رسیدن به آن هستم. من از تیم دوم اوساسونا پیشنهاد داشتم و می توانستم امسال آنجا کارم را شروع کنم ولی تصمیم گرفتم هنوز تجربه اندوزی کنم و بتوانم کار کنم چون در لالیگا واقعا شرایط خیلی سخت است ولی قطعا هدفم این است که به آنجا بروم.

مهم‌ترین مربیان من

کاماچو و کی روش اثرگذار ترین مربیانی بودند که من با آنها کار کردم. کی روش در ساختار تیمی انقلاب ایجاد کرد و تیم بودن را یاد داد. نشان داد همه باید زحمت بکشند و کار بکنند. دستاورد او فقط کارهای دفاعی نبود.

این دو لحظه از یادم نمی‌روند

در مربیگری، صعود به لیگ برتر یک اتفاق ویژه بود. در ۹ بازی این کار را کردیم و در ایران هیچکس انتظارش را نداشت. در دوران بازیگری هم خیلی بوده و نمی توانم از یکی دوتا اسم ببرم. جدا از گل ها، یک صحنه ای هست که خیلی در ذهن من جا گرفته است. در بازی با عراق وقتی گل سوم را می زنیم و بازی ۳-۳ می شود، ضربه سر اول را من می زنم. این برای من خیلی ارزش دارد چون آن توپ تبدیل به گل می شود، آن هم در چه دقیقه ای و چه شرایطی. ضربه سر من را از روی خط بیرون می کشند و برگشت همان توپ به گل می رود. شاید کسی توجه به آن نکند ولی چون ما فوتبالی هستیم، این صحنه ها بیشتر در ذهنمان می ماند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی