پرسپولیس سپاهان

هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید. حالا همه تیم‌ها با ورود به بازار نقل و انتقالات تلاش دارند تا نقاط ضعف‌شان را پوشش دهند و خود را برای شروع فصل جدیدی از فوتبال ایران آماده کنند.

به گزارش ایران پژواک، در این بین اما تیم‌های متمول و بالای جدول حضوری پررنگ‌تر از دیگر تیم‌ها در این بازار دارند. حضور در لیگ قهرمانان آسیا مهم‌ترین دلیل این تیم‌ها برای حضوری قدرتمندتر در بازار نقل و انتقالات است. این گزارش نگاهی به وضعیت پنج تیم برتر در بازار نقل و انتقالات می‌اندازد.

پرسپولیس؛ تقریباً هیچ

پرسپولیس بعد از سه سال حکمرانی در فوتبال ایران حالا درگیر حواشی زیادی شده است. مربی موفق سرخ‌ها بعد از قهرمانی در لیگ و جام حذفی ایران را به مقصد کرواسی ترک کرد و مدیران پرسپولیس را تهدید کرد اگر مطالباتش را پرداخت نکنند، دیگر به ایران برنمی‌گردد. درست زمانی که مدیران پرسپولیس باید به دنبال تقویت تیم‌شان برای حضور در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا باشند، درگیر مساله برانکو شده‌اند. آنها با هر مشقتی که بود پول این مربی را جور کردند و حالا باید شرایط بازگشت او را مهیا کنند. همین موضوع باعث شده پرسپولیس نتواند به بازار نقل و انتقالات وارد شود و زمان برای قهرمان لیگ از دست می‌رود. طبق اعلام برخی خبرگزاری‌ها، برانکو پیش از ترک ایران لیست بازیکنان مد نظرش را به مدیران پرسپولیس داده اما برخی از این بازیکنان جذب تیم‌های دیگر شده‌اند. از طرفی دیگر برخی بازیکنان پرسپولیس مثل بیرانوند، علیپور، خلیل‌زاده و رسن با پیشنهادهایی از تیم‌های خارجی مواجه شده‌اند و احتمال جدایی این بازیکنان وجود دارد.

سپاهان اصفهان؛ شروع پرقدرت زردها

زردهای اصفهان تا روز آخر لیگ مهم‌ترین تعقیب‌کننده پرسپولیس در صدر جدول بودند. آنها با اختلاف سه امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفتند و در جام حذفی هم با شکست برابر پرسپولیس از رسیدن به فینال این رقابت‌ها بازماندند. آنها بعد از پایان لیگ برتر و در سکوت خبری با بازیکنان مد نظرشان وارد مذاکره شدند و توانستند تاکنون مهم‌ترین انتقال لیگ را به نام خودشان ثبت و محمدرضا حسینی را از ذوب‌آهن جذب کنند. زردهای اصفهان جرج ولسیانی را هم به خدمت گرفتند تا خط دفاعی خودشان را مستحکم‌تر کنند. سپاهانی‌ها محمد زینالی، محمد محبی و مرتضی منصوری را هم به صورت قرضی به خدمت گرفته‌اند.

استقلال؛ تیم همیشه پرسروصدای نقل و انتقالات

هرچند استقلال رده سوم لیگ برتر را از آن خودش کرد اما بی‌شک در فصل نقل و انتقالات رتبه اول را به خودش اختصاص خواهد داد. آنها فصل قبل با به خدمت گرفتن بیش از ۲۰ بازیکن رکوردی خارق‌العاده از خودشان به جا گذاشتند. آبی‌های تهران با آغاز فصل نقل و انتقالات دوباره صدرنشین اخبار شده‌اند و هر روز خبر توافق آنها با یک بازیکن جدید به گوش می‌رسد. خرید اول و مهم آبی‌های تهران استراماچونی ایتالیایی بود. او که سابقه هدایت اینتر را دارد، بعد از اخراج شفر با مدیران استقلال وارد مذاکره شد و بعد از کش‌وقوس‌های فراوان هدایت این تیم تهرانی را بر عهده گرفت.

مدیران استقلال اما همزمان با مذاکره با این استراماچونی بازیکنان مد نظرشان را هم جذب کردند. علی دشتی اولین بازیکنی بود که خبر استقلالی شدنش به گوش رسید. دشتی که یکی از بازیکنان مد نظر برانکو هم بود ترجیح داد به استقلال برود و فصل نوزدهم را در این تیم توپ بزند. استقلال بعد از دشتی با محمد بلبلی پدیده سپیدرود رشت هم به توافق رسید؛ توافقی که با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بود. فولاد خوزستان و استقلال تهران مدعی هستند که با این بازیکن قرارداد بسته‌اند و سپیدرود رشت هم ادعا می‌کند که با این قرارداد او نمی‌تواند بدون اجازه این باشگاه با تیمی دیگر وارد مذاکره شود. حالا بلبلی قراردادش با سپیدرود را فسخ کرده تا بتواند راحت‌تر تیم جدیدش را انتخاب کند. شرایط برای بلبلی کمی پیچیده شده و باید منتظر ماند و دید این بازیکن جوان چه سرنوشتی خواهد داشت.

لوزانو بازیکن ۱۹ ساله باشگاه اسپانیول اسپانیا یکی دیگر از گزینه‌های استقلال برای این فصل است. این بازیکن اسپانیایی با دنبال کردن صفحه استقلال در اینستاگرام و استفاده از قلب‌های آبی شایعه پیوستنش به استقلال را قوت بخشیده است. سیاوش یزدانی مدافع سپاهان و میلاد باقری بازیکن مس کرمان دیگر بازیکنانی هستند که با استقلال به توافق اولیه رسیده‌اند و باید آنها را استقلالی دانست. ایسما، پاتوسی، منشأ و چشمی هم تاکنون از این تیم جدا شده‌اند. اما مهم‌ترین اتفاق در استقلال جدایی رحمتی بود. خبرهایی به گوش می‌رسد که کاپیتان و دروازه‌بان استقلال بعد از سال‌ها حضور در این تیم با پدیده به توافق رسیده و سال آینده در این تیم مشهدی بازی خواهد کرد.

پدیده شهر خودرو؛ پدیده فوتبال ایران

یحیی گل‌محمدی با جوانانش در لیگ هجدهم توانست بازی‌های زیبایی به نمایش بگذارد. آنها در پایان فصل رده چهارم جدول را به خودشان اختصاص دادند و توانستند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. پدیده ابتدای فصل هجدهم به دلیل کمبود منابع مالی با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کرد. مالکیت این تیم در میانه فصل به شهر خودرو منتقل شد. انتقالی که باعث شد تیم یحیی به ثباتی نسبی برسد و بتواند جایگاهش در جدول را بهبود بخشد. پدیده حالا به عنوان نماینده ایران در آسیا کار سختی پیش رو دارد و سعی می‌کند در نخستین اقدام بازیکنانش را حفظ و در مرحله بعد به تقویت این تیم فکر کند. همین موضوع هم باعث شد مدیران پدیده قرارداد بازیکنانی چون قاسمی‌نژاد، مرادمند و صادقی را تمدید کنند.

تراکتورسازی؛ سورپرایزهای آقای زنوزی

تراکتورسازی تبریز بعد از واگذاری به بخش خصوصی حسابی در فصل نقل و انتقالات ولخرجی کرده است. آنها فصل قبل با به خدمت گرفتن بازیکنانی چون احسان حاج‌صفی، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی حسابی هواداران‌شان را سورپرایز کردند. هرچند تراکتوری‌ها در پایان فصل جایگاهی بهتر از پنجمیِ لیگ کسب نکردند اما زنوزی هنوز تلاش دارد با خرید ستاره‌های گران‌قیمت ایرانی و خارجی فوتبال ایران را شگفت‌زده کند. تی‌تی‌ها مانند سپاهان و استقلال این فصل هم با قدرت شروع کردند و در اولین حرکت جدی خودشان توانستند با رشید مظاهری و محمد خانزاده به توافق برسند. سعید مهری و محمد تیکدری هم دو بازیکن جوانی بودند که به جمع سرخ‌های تبریز پیوستند تا زنوزی نشان دهد نیم‌نگاهی هم به جوانان دارد. بدون تردید این پایان کار زنوزی و تراکتور در بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران نیست و باید منتظر سورپرایزهای بیشتر باشیم.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی