جورج گالووی

نماینده سابق مجلس عوام انگلیس در توییتی نوشت: کسانی که فکر می‌کنند ایران عامل حادثه اخیر در دریای عمان است، ساده‌لوحانی در خدمت جنگ‌طلبان هستند.

به گزارش ایران پژواک، جرج گالووی، نماینده سابق مجلس عوام انگلیس و تحلیل‌گر ارشد سیاسی اتهام مقامات آمریکایی و برخی از کشورهای منطقه علیه ایران درباره حادثه روز پنج‌شنبه در دریای عمان را احمقانه خواند.

جرج گالووی در صفحه توییتر خود نوشت: «اگر بر این باورید که ایرانی‌ها به آن کشتی‌های ژاپنی و محموله‌های نفتی حمله کرده‌اند، آن هم درست زمانی که نخست‌وزیر ژاپن (در تهران) با آنها صحبت می‌کرد تا (درباره شرایط کنونی) کمکی کند، شما «احمقِ بالفطره»ای بیش نیستید، گوسفندی در خدمت سگهای جنگ‌طلب هستید!».

پنج‌شنبه گذشته دو نفت‌کش غول‌پیکر در آب‌های دریای عمان هدف حمله قرار گرفتند و خساراتی به آن‌ها وارد شد.

مانند همیشه مقامات آمریکا و انگلیس و  به دنبال آن‌ها برخی از کشورهای عربی شناخته‌شده حوزه خلیج فارس تلاش دارند با تبلیغات رسانه‌های، ایران را مسئول این حادثه معرفی کنند. بسیاری از کشورها و مقامات سیاسی جهان اما این فضاسازی شناخته‌شده علیه ایران را بی‌اساس خواندند و آن را رد کردند.

پیش از این جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس نیز اتهامات دولت این کشور را درباره دست داشتن ایران در حمله به دونفتکش‌ در خلیج عمان به چالش کشیده بود. وی در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «انگلیس باید برای کاهش تنش‌ها در خلیج فارس اقدام کند نه اینکه به تنش‌های نظامی دامن بزند. اظهارات دولت بدون وجود مدرکی مستدل درباره حمله به نفتکش‌ها تنها تهدیدها را افزایش می‌دهد».

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس پس از اتهامات مقامات آمریکا علیه ایران  در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد ایران در حملات اخیر به دو نفتکش در دریای عمان دست داشته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی