جنگنده

در پی ساقط شدن یک فروند جنگنده "تورنادو" توسط سامانه‌های دفاع هوایی یمن، ائتلاف سعودی مرتکب جنایتی جدید در محل سقوط جنگنده در استان الجوف شد.

به گزارش ایران پژواک، خبرنگار آرتی به نقل از یک منبع امنیتی در استان الجوف در یمن گفت، در حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به لاشه جنگنده‌ای که در منطقه المصلوب سرنگون شده بود، بیش از ۳۰ غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

همچنین یک منبع پزشکی گفت، بیش از ۳۰ غیرنظامی در این حمله هوایی کشته و زخمی شدند.

در این باره سخنگوی وزارت بهداشت در دولت صنعا اظهار کرد: اکثر کشته‌ها و زخمی‌ها زن و کودک هستند.

شبکه المسیره در این رابطه گزارش داد، محل مذکور صبح امروز (شنبه) شاهد هشت حمله هوایی بود که شهروندانی را که اطراف لاشه جنگنده‌ ساقط شده جمع شده بودند، هدف گرفتند.

این شبکه به دشواری اعلام آمار قربانیان با توجه به تکه تکه شدن اجزای بدن افراد و پراکنده شدن اعضای بدن آنها در نقاط مختلف محل مورد هدف اشاره کرد.

پیشتر یحیی سریع، سخنگوی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مورد حمایت انصارالله اعلام کرده بود، سامانه‌های دفاع هوایی یمن شب گذشته یک فروند جنگنده از نوع تورنادو را در آسمان استان الجوف منهدم کردند چراکه در حال انجام عملیات خصمانه بود.

وی افزود: سامانه‌های دفاع هوایی این جنگنده را با موشک پیشرفته زمین به هوا و با تکنولوژی جدید ساقط کردند.

یحیی سریع اظهار کرد: افراد مسلح انصارالله این جنگنده را در آسمان الجوف واقع در ۱۴۳ کیلومتری شرق صنعا، پایتخت منهدم کردند.

این در حالی است که ائتلاف سعودی هیچ واکنشی به این خبر شبکه المسیره نداشته است.

همچنین المسیره گزارش داد، سامانه‌های دفاع هوایی ارتش یمن در سال ۲۰۱۸ توانسته بودند دو جنگنده را ساقط کنند به طوریکه در هفتم ژانویه اولی از نوع تورنادو در استان صعده و دومی جنگنده اف ۱۵ در آسمان صنعا را به فاصله چند ساعت سقوط کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی