• ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
  • کد خبر: 18597
مرغ

یک پزشک و پژوهشگر طب سنتی با بیان این‌که هرچه مرغ سایز کمتری داشته باشد سن کمتری دارد و کمتر از آنتی‌بیوتیک‌ها برای پرورش آن استفاده شده است، گفت: به همین دلیل "مرغ‌های کم‌وزن" سالم‌ترند.

به گزارش ایران پژواک، دکتر رضا منتظر با بیان این‌که هرچه سایز مرغ کمتر باشد، سالم‌تر خواهد بود، اظهار کرد: هرچه مرغ سایز کمتری داشته باشد سن کمتری دارد و کمتر از آنتی‌بیوتیک‌ها برای پرورش آن استفاده شده است.

وی با اشاره به هفته آگاه‌سازی نسبت به "آنتی‌میکروبیال" افزود: تأکید ما در طب سنتی این است که مرغ، جزو گوشت‌های خوب نیست و الآن نیز به‌دلیل آنتی‌بیوتیکی که در غذای این مرغ‌ها استفاده می‌شود، به عموم مردم توصیه می‌کنیم کمتر از گوشت مرغ استفاده کنند و به‌جای آن از گوشت پرنده‌هایی استفاده شود که پرواز می‌کنند.

مشکلات هورمونی و رشد موهای زائد در زنان به‌دلیل استفاده زیاد از گوشت مرغ!

منتظر ادامه داد: بین بیماران مراجعه‌کننده به مطب دیده می‌شود زنانی که بیش از حد از مرغ استفاده می‌کنند، دچار مشکلات هورمونی مانند کیست‌های رحمی و موهای زائد می‌شوند که به‌دلیل کیفیت نامطلوب گوشت مرغ است و احتمالاً شرایط پرورش مرغ، مصرف آنتی‌بیوتیک در پرورش مرغ‌ها و طبع سرد گوشت آن، باعث بروز مشکلات هورمونی در زنانی می‌شود که در وعده‌های متوالی از مرغ استفاده می‌کنند.

این پزشک و پژوهشگر طب سنتی خاطرنشان کرد: مرغ در تغذیه از منظر طب سنتی جایگاه خوبی ندارد، زیرا پرواز نمی‌کند و از مواد مختلف شیمیایی برای پرورش مرغ در فضای بسته استفاده می‌شود؛ همچنین این مرغ‌ها شرایط زیست عادی ندارند؛ بنابراین توصیه می‌شود که از مرغ کمتر استفاده شود و گوشت‌هایی که طبع سرد ندارند (مانند گوشت گوسفند و شتر) جایگزین آن شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی