کشیش یونانی

یک کشیش ارتدوکس روز شنبه همزمان با بازدید پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان از یکی از اماکن متعلق به کلیسای ارتدوکس یونان در آتن بر سر او فریاد زد: «پاپ تو مرتد هستی!»

به گزارش ایران پژواک، ماموران پلیس یونان این کشیش مسن را از محل دور کردند. تصاویر ویدئویی منتشرشده از این حادثه این کشیش ارتدوکس را در حال فریاد زدن به زبان یونانی نشان می‌دهد.

به گفته شاهدان عینی فریادهای او به اندازه‌ای بلند بود که پاپ فرانسیس می‌توانست آنها را بشنود. رهبر کاتولیک‌های جهان روز شنبه سفر سه روزه خود به یونان را آغاز کرد. کاتولیک‌های یونان امیدوار بودند که سفر او بتواند به نزدیک شدن کلیسای کاتولیک و کلیسای ارتدوکس کمک کند.

مسیحیت در سال ۱۰۵۴ میلادی در جریان رویدادی که «جدایی بزرگ» نام گرفت به دو کلیسای کاتولیک روم و کلیسای ارتدوکس شرقی تقسیم شد. روابط دو کلیسا با یکدیگر قرن‌ها پرتنش بود.

پاپ فرانسیس در جریان سخنرانی روز شنبه خود از کلیسای ارتدوکس بابت سهم کلیسای کاتولیک در «جدایی بزرگ» و اشتباهات تاریخی آن عذرخواهی کرد. ژان پل دوم در سال ۲۰۰۱ اولین پاپی بود که بابت نقش کلیسای کاتولیک در «جدایی بزرگ» عذرخواهی کرده بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی