کیم جونگ اون

رهبر کره‌شمالی دهمین سال حضورش در عرصه قدرت را با سخنانی به پایان رساند که بیش از آنچه به تسلیحات هسته‌ای و ایالات متحده اشاره داشته باشد، روی کارخانه‌های تراکتورسازی و روپوش مدارس متمرکز بود.

به گزارش ایران پژواک از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در پایان چهارمین نشست عمومی هشتمین کمیته مرکزی حزب کارگران کره که از دوشنبه آغاز شده بود، گفت مهمترین هدف پیونگ‌یانگ برای سال ۲۰۲۲ شروع جهشی توسعه اقتصادی و بهبود معیشت مردم در وضعیتی است که با "مبارزه بزرگ مرگ و زندگی" مواجه هستند.   

این نشست‌ها با دهمین سالروز روی کار آمدن کیم در سال ۲۰۱۱ بعد از مرگ پدرش همزمان شد. او پیشتر از سخنرانی‌های نزدیک به سال نوی میلادی برای اعلام سیاست‌های مهم از جمله تعامل چشم‌گیر با کره‌جنوبی و ایالات متحده استفاده می‌کرد.

اما چکیده صحبت‌های کیم که امروز (شنبه) از رسانه دولتی کره‌شمالی منتشر شد، نشان می‌دهد او هیچ اشاره‌ای به ایالات متحده نداشته و تنها اشاره‌ای گذرا به گفت‌وگوهای نامعلوم درباره روابط بین دو کره و "روابط خارجی" دیده می‌شود.

تمرکز داخلی این سخنرانی بر بحران‌های اقتصادی بود که کیم در درون سرزمینش با آنها مواجه است، جایی که محدودیت‌های خودساخته در مرز برای مقابله با کرونا موجب شده تا این کشور منزوی‌تر از همیشه شود.  

براساس این گزارش کیم جونگ اون گفته است: وظایف اساسی پیش روی حزب و مردم در سال آینده، ارائه یک ضمانت قطعی برای اجرای برنامه پنج ساله و ایجاد تحولات چشمگیر در توسعه ملی و معیشت مردم است.

سهم عمده‌ای از سخنرانی کیم به مسائل داخلی اشاره داشت، از برنامه‌ای بلندپروازانه برای توسعه روستایی تا خورد و خوراک مردم، روپوش مدارس و لزوم سرکوب "تحرکات غیر سوسیالیستی".

او از پیشرفت‌های نظامی نامشخص به عنوان دستاوردی مهم در سال گذشته یاد کرد و درباره "وظایف نظامی" پیش روی دفاع ملی در سال ۲۰۲۲ هم سخنانی را مطرح کرد.

به گفته تحلیلگران، کارخانه تراکتورسازی مورد اشاره کیم جونگ اون هم احتمالا برای ساخت پرتابه‌هایی برای موشک مورد استفاده قرار می‌گیرند و گمان می‌رود کره‌شمالی به‌رغم محدویت های کرونا زرادخانه خودش را گسترش داده باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی