دلار

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: در جلسه امروز کمیسیون، دولت رسما اعلام کرد که سال آینده ارز ترجیحی نداریم و تنها ارز با نرخ ETS (نرخ نزدیک به آزاد) اختصاص می‌یابد

به گزارش ایران پژواک، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در حاشیه جلسه بعدازظهر امروز این کمیسیون در جمع خبرنگاران، از حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر بهداشت در نشست امروز کمیسیون تلفیق خبر داد و اظهار داشت: با توجه به تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ در صحن مجلس، این روزها در حال برگزاری جلساتی برای هماهنگی دولت و مجلس درباره جزئیات بودجه هستیم.

وی افزود: در جلسه امروز دولت رسما اعلام کرد که سال آینده ارز ترجیحی نداریم و تنها ارز با نرخ ETS (نرخ نزدیک به آزاد) اختصاص می‌یابد و دلایلی هم در این رابطه ارائه کرد که تاکنون چه میزان بابت اختصاص ارز ترجیحی به منابع عمومی فشار وارد شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ ادامه داد: دولت برای سال آینده ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای یارانه و بن‌کارت در ازای حذف ارز ترجیحی اعتبار گذاشته است که در دو سه ماه اول سال آینده، به صورت نقدی و بعد از آن با بن‌کارت و کارت‌های الکترونیک پرداخت می‌شود.

زارع همچنین خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت به کمیسیون تلفیق پیشنهاد داده است که برای بیماران مزمن و حاد، کارت هوشمند ارائه شود تا مابه‌التفاوت هزینه‌های آنها از طریق این کارت‌ها پرداخت شود.

وی تصریح کرد: برخی همکاران هنوز در خصوص حذف ارز ترجیحی قانع نشده‌اند و لذا همچنان در حال بررسی سازوکار این مسأله در کمیسیون تلفیق هستیم تا به جمع‌بندی نهایی برسیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی