کرونا

یک اپیدمیولوژیست با تاکید بر لزوم ایجاد تیم‌های واکنش سریع برای مقابله با کانون‌های اومیکرونی در کشور، گفت: مطمئنا طی دو تا چهار هفته آینده فراوانی بستری و مرگ ناشی از اومیکرون در کشور افزایش می‌یابد. بنابراین باید حتما آمادگی کافی داشته باشیم.

به گزارش ایران پژواک، الکساندر سمیونوف، مدیر مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی و بیوتکنولوژی دولتی روسیه، اظهار کرد: افراد پس از مواجهه با سویه اومیکرون طی چند ساعت به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند؛ در حالی که این مدت زمان در مورد سویه‌های قبلی سه تا چهار روز است.

وی گفت: غم‌انگیزترین مورد در این سویه تکثیر سریع آن است و فرد مبتلا می‌تواند ویروس را نه در سه تا چهار روز بعد از ابتلا بلکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را منتقل کند.

وی افزود: این سویه حدود یک هفته یا بسیار سریع‌تر از سایر سویه‌ها از بدن خارج می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی(WHO) در ۲۶ نوامبر سویه B.۱.۱.۵۲۹ که در آفریقای جنوبی به‌عنوان سویه نگران‌کننده شناسایی شد را با حرف یونانی اومیکرون معرفی کرد.

این سازمان در بیانیه خود خاطرنشان کرد: این سویه دارای جهش‌های زیادی است که برخی از آن‌ها نگران‌کننده است.

علائم ابتلا به این بیماری شامل آبریزش بینی، سردرد، عطسه، سرفه‌های مداوم و گلودرد است که به‌ عنوان علائم اصلی عفونت به اومیکرون فهرست شدند و علائم دیگر نیز می‌تواند شامل تعریق شبانه، خستگی، بدن درد و تهوع باشد.

در کودکانی که به اومیکرون مبتلا شده‌اند نیز عمدتا عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مانند تب، آبریزش بینی، گلودرد، بدن درد و سرفه خشک مشاهده شده است.

در حال حاضر امیکرون در بسیاری از کشورهای جهان شناسایی و باعث رشد انفجاری آمار مبتلایان به کووید شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی