بیت کوین

السالوادور پیشنهاد صندوق بین المللی پول (IMF) مبنی بر حذف بیت کوین به عنوان ارز قانونی را رد کرده است. وزیر دارایی کشور با عصبانیت گفت:"هیچ سازمان بین‌المللی قرار نیست ما را مجبور به انجام کاری کند."

به گزارش ایران پژواک، دولت السالوادور پیشنهاد صندوق بین المللی پول (IMF) مبنی بر حذف بیت کوین به عنوان ارز قانونی در این کشور را رد کرد.

صندوق بین‌المللی پول هفته گذشته از السالوادور خواست استفاده از بیت‌کوین را به‌عنوان پول قانونی کنار بگذارد و فیدبیت‌کوین، صندوق ۱۵۰ میلیون دلاری ایجاد شده برای حمایت از بیت‌کوین را منحل کند.

الخاندرو زلایا، وزیر دارایی السالوادور به یک ایستگاه تلویزیونی محلی گفت که بیت کوین یک موضوع حاکمیتی است؛ به گزارش رسانه ها، او با عصبانیت گفت: هیچ سازمان بین المللی قرار نیست ما را مجبور به انجام کاری کند.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش اخیر خود در مورد السالوادور اعلام کرد:" در کوتاه‌مدت هزینه‌های واقعی اجرای Chivo و عملیاتی‌سازی قانون بیت‌کوین از مزایای بالقوه فراتر می‌رود".

صندوق بین المللی پول همچنین توصیه کرد که دولت السالوادور برای استفاده از کیف پول دیجیتال خود، Chivo، کارمزد دریافت کند. علاوه بر این، صندوق بین‌المللی پول از دولت السالوادور می‌خواهد که عرضه ۳۰ دلار بیت‌کوین را به هر کسی که برای استفاده از کیف پول Chivo ثبت نام می‌کند، متوقف کند.

السالوادور در سپتامبر سال گذشته بیت کوین را به عنوان پول ملی با وضعیت ارز قانونی در کنار دلار آمریکا پذیرفت. از آن زمان، این کشور ۱۸۰۱ بیت کوین برای خزانه داری خود خریداری کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی