• ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
  • کد خبر: 26371
دبی

منابع مالی و حقوقی به خبرگزاری رویترز گفتند روس‌های ثروتمند در تلاش هستند تا بخشی از ثروت خود را از اروپا به دبی منتقل کنند تا از دارایی‌های خود در برابر موج تشدید تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین محافظت کنند.

به گزارش ایران پژواک، دبی، مرکز مالی و تجاری آزاد خلیج فارس، مدت‌ها است که جاذبه‌ای برای ابرثروتمندان جهان بوده است و امتناع امارات متحده عربی از جانبداری بین متحدان غربی و مسکو، به روس‌ها نشان داده است که پول آنها در آنجا امن است.

امارات متحده عربی که در طول سال ها روابط خود را با روسیه تعمیق بخشیده است، با تحریم های اعمال شده توسط کشورهای غربی مطابقت نداشته و بانک مرکزی آن تاکنون دستورالعملی در مورد تحریم های غرب صادر نکرده است.

یک بانکدار ارشد در یک بانک خصوصی بزرگ سوئیس به خبرگزاری رویترز گفت: در بسیاری از موارد، روس‌های ثروتمند به دنبال انتقال وجوهی به دبی هستند که اکنون در سوئیس یا لندن هستند؛ کشوری که افراد و سازمان‌های روسی را تحریم کرده است.

یک وکیل مستقر در دبی گفت که شرکت وی از نهادهای روسی درخواست هایی دریافت کرده است که با چه سرعتی می توانند "وجوه بسیار مهم" به ارزش صدها میلیون دلار را به کشور عربی خلیج فارس منتقل کنند.

دفتر رسانه ای دبی، وزارت خارجه امارات و بانک مرکزی به پرسشی در مورد میزان سرمایه های روسیه که به دبی سرازیر می شود، پاسخ ندادند.

یک منبع مالی دیگر گفت روس ها که با اقتصاد در حال فروپاشی در داخل مواجه هستند به دنبال سرمایه گذاری در حوزه‌هایی از جمله املاک و مستغلات و خرید در صندوق هایی هستند که اطلاعات مالکیت را فاش نمی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی