سنجش

اسامی نفرات برتر کنکور سراسری سال ۹۷ صبح امروز نهم مردادماه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد. از میان ۳۶ داوطلب برتر کنکور سراسری، ۲۴ نفر پسر و ۹ نفر دختر هستند.

به گزارش ایران پژواک، سازمان سنجش آموزش کشور، صبح امروز اسامی ۳۶ داوطلب برتر کنکور در سال ۹۷ را منتشر کرد. براساس اعلام نتایج سازمان سنجش از میان ۳۶ داوطلب کنکور سراسری، ۲۴ نفر پسر و ۹ نفر دختر هستند.

نکته جالب در نتایج امسال، حضور پر رنگ داوطلبانی از شهرهای کوچک در میان رتبه‌های اول است. به طوریکه نفر اول کنکور ریاضی و فنی علیرضا شاطری از بابلسر است، نفر اول گروه آزمایشی تجربی امیررضا براتی از قوچان و نفر اول گروه تجربی علی عبدالله زاده از تربت حیدریه است. علی عبدالله زاده‌ای که بی‌شک ستاره کنکور امسال است. چرا که او علاوه بر کسب رتبه نخست در کنکور سراسری زبان، حایز رتبه دوم در گروه آزمایشی تجربی نیز شده است.

حضور پر رنگ داوطلبان شهرهای کوچک در میان رتبه‌های برتر کنکور، همچنین باعث کاهش تعداد داوطلبان برتر در شهرهای بزرگ شده. تا جایی که امسال و در کنکور ۹۷ ۱۲ نفر از داوطلبان برتر از تهران آمده‌اند در حالی که در سال ۹۶ تعداد تهران‌ها ۱۷ نفر بود.

علاوه بر این امسال تبریزی‌ها و اصفهانی‌ها نیز به سنت‌سال‌های قبل حضور خوب و پر رنگی در میان نفرات برتر کنکور دارند. به طوریکه تبریزی‌ها و اصفهانی‌ها امسال هرکدام ۳ داوطلب در میان برترین‌ها دارند.

سراسری ۹۷ به شرح ذیل است:

نفرات برتر گروه علوم ریاضی و فنی
نفر اول علیرضا شاطری از بابلسر، نفر دوم محمدصادق کشاورزی از تهران، نفر سوم بهار رادمهر از قم، نفر چهارم محمدرضا اسکندری از تهران و نفر پنجم روزبه امین تفرشی از تهران



نفرات برتر گروه تجربی
نفر اول امیررضا براتی از قوچان، نفر دوم علی عبدالله زاده از تربت حیدریه، نفر سوم عرفان آبادی فرد از تبریز، نفر چهارم امیررضا صدر یکتا از کرج و نفر پنجم سارا کمالی زنوزی از تبریز

نفرات برتر گروه انسانی
نفر اول فاطمه ملکی از تهران، نفر دوم طنین زاهدی کیا از اصفهان، نفر سوم علی مرتضی قلی از تهران، نفر چهارم فنوش فخار از کاشان و نفر پنجم محمد امین زارع از تهران

نفرات برتر گروه هنر
نفر اول فروغ رنجبر از اصفهان، نفر دوم آذین دهقان از تهران، نفر سوم نگار علیمحمدی از تهران

نفرات برتر گروه زبان
نفر اول علی عبدالله زاده تربت حیدریه، نفر دوم پریسا علاوی طوسی از سمنان و نفر سوم محمد کاظمی از کرج

انتهای پیام

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی زارعی IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    0 0
    نتیجه کنکور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی