اوکراین

شورای شهر در محاصره ماریوپول می‌گوید روسیه مردم اسیر شده را به اردوگاه‌هایی در خاک خود منتقل کرده است.

به گزارش ایران پژواک به نقل از سی ان ان، مردم برخلاف میل خود توسط نیروهای روس به خاک روسیه منتقل شده و پس از سکونت اجباری در اردوگاه‌هایی در شهرهای دورافتاده، تلفن و اسناد آنها بررسی شده است.

به گفته مقامات نظامی شهر ماریوپول دائما در حال بمباران شدن است و ساکنان آب و غذا را جیره بندی کرده‌ و اجساد در خیابان‌ها رها شده‌اند.

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در واکنش به اخبار ماریوپول گفت آنچه نیروهای روس در این شهر انجام می‌دهند، اقدام تروریستی بوده که برای قرن‌ها در خاطره‌ها خواهد ماند.

وزیر دفاع آمریکا، لوید آستین گفت ارتش روسیه در جنوب همچنان به پیشروی ادامه می‌دهد که دلیل آن استفاده از تکنیک‌های وحشیانه علیه غیرنظامیان است تا آنها را وادار به تسلیم کند.

بمباران غیرنظامیان در اوکراین ادامه یافته و خدمات اورژانس اعلام کرد دو کودک و یک زن را در شهر روبیژن بعد از گلوله‌باران از زیر آوار بیرون آورده‌اند.

دیروز شنبه ۶۶۲۳ شهروند اوکراینی از طریق کریدورهای بشردوستانه از مناطق جنگی تخلیه شدند.

تیموشنکو از مقامات دفتر ریاست جمهوری اوکراین ضمن اعلام این مطلب گفت ۴۱۲۸ تن از جمله ۱۱۷۲ کودک از ماریوپول به زاپوریژیا تخلیه شدند.

۸ کریدور روز شنبه به گفته زلنسکی فعال بودند اما به دلیل گلوله‌باران مردم نتوانستند از بورودیانکا در حومه کی یف به محل امن منتقل شوند.

همچنین مقامات نتوانستند کمک‌های بشردوستانه را به شهرهای منطقه خرسون جنوبی برسانند.

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین تحلیل نظامی خود تاکید کرد روسیه نتوانسته است به برتری هوایی دست یابد.

به همین دلیل ناچار با تسلیحات راه دور، از خاک خود اهدافی را در اوکراین مورد حمله قرار می‌دهد.

خبرنگار سی ان ان گزارش داد در حمله موشکی به پادگان نظامی و محل اسکان سربازان در میکولایف، بیش از ۱۰ سرباز اوکراینی کشته شدند.

زلنسکی از برند نستله که برخلاف سایر شرکتهای غربی، خاک روسیه را ترک نکرده، انتقاد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی