• ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
  • کد خبر: 27615
اردوغان

رئیس جمهوری ترکیه در تازه ترین اظهارات خود بار دیگر تهدید کرد که این کشور قصد دارد به مناطقی در شمال سوریه حمله کند تا به گفته او، «از وجود تروریست ها پاکسازی شود.»

به گزارش ایران پژواک از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ظهر امروز چهارشنبه طی اظهاراتی در نشست گروه مجلس حزب عدالت و توسعه در آنکارا تصریح کرد: «وارد فاز جدیدی در تصمیم ایجاد منطقه امن به عمق ۳۰ کیلومتری در شمال سوریه شدیم. تل‌رفعت و منبج را از تروریست‌ها پاکسازی خواهیم کرد.»

رئیس جمهور ترکیه در واکنش به برگزاری برنامه و راهپیمایی‌ها توسط عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه «پ.ک.ک» در کشورهای مختلف اروپایی گفت: «کسانی که با بازی حروف نام پ.ک.ک را به پ.ی.د، ی.پ.گ یا نام دیگر تغییر داده و در پی مشروعیت دادن به آن‌ هستند، بدانند که خود را فریب می‌دهند».

اردوغان با اشاره به اقدامات کشورهای سوئد و فنلاند و همچنین برخی از کشورهای اروپایی در حمایت از گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ تصریح کرد: «آنانی که اسلحه و تجهیزاتی را با پول به ترکیه نداده‌اند و به جای آن به گروه‌های تروریستی منتقل می‌کنند، مستحق عنوان دولت تروریستی هستند نه حاکمیت قانون».

رئیس جمهور ترکیه در ارتباط با درخواست فنلاند و سوئد برای عضویت در سازمان ناتو گفت: «با اعلام موضع ترکیه در رابطه با این مسئله، ترافیک دیپلماسی در رابطه با این موضوع آغاز شد. در روزی که مقامات سوئد برای دیدار با مقامات ترکیه آمده بودند، مصاحبه سرکرده گروه تروریستی ی.پ.گ/پ.ک.ک در این کشور منتشر شد. ناتو یک سازمان امنیتی است، نه نهاد حمایت از گروه‌های تروریستی».

اردوغان در ارتباط با روابط آنکارا و آتن گفت: «یونان امکان تاسیس ۹ پایگاه نظامی را به آمریکا داد. توافق‌نامه شورای عالی راهبردی مشترک با یونان را لغو کردیم. با خواهان یک سیاست با شخصیت هستیم. دیگر دیدارهای دو جانبه در سطح دیگر نیز به انجام نخواهد رسید. هر موقع که به اشتباه خود پی برد زمینه مذاکرات فراهم می‌شود».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی