• ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۱
  • کد خبر: 27688
جواد نکونام

پیشکسوت استقلال گفت: مشخصاً به جواد نکونام می‌گویم که اگر صفی برای مربیگری استقلال تشکیل شده باشد شما آخر صف هستی چون ظرفیت کار در این تیم را ندارید.

به گزارش ایران پژواک، رضا رجبی بازیکن اسبق استقلال درباره اتفاقات اخیر و جدایی فرهاد مجیدی و احتمال حضور جواد نکونام همچنین گزینه‌های برتر و بهتر برای هدایت این تیم اظهاراتی را مطرح کرد.

در استقلال چه خبر است؟

من با توجه به اینکه خیلی از پشت پرده‌ها را می‌بینم و میدانم و شفاف حرف می‌زنم همیشه خانه نشین هستم اما سرم را بالا می‌گیرم چون دلم برای استقلال سوخته و هر حرفی زدم برای این تیم است. در این فصل هم با آمدن آجرلو موج تازه ای در باشگاه استقلال به راه افتاد. هم به لحاظ فنی و هم اقتصادی.

منظورتان از موج تازه چیست؟

ما در کلاس لایسنس مربیگری فوتبال یک معلم دانمارکی داشتیم که می‌گفت طبق آمار قابل استناد موفقیت یک تیم بین ۳۰ تا ۳۵ درصد به کادر فنی بستگی دارد و ۶۵ درصد دیگر را عواملی مانند حمایت هواداران، اسپانسر و مدیریت باشگاه تشکیل می‌دهند. انصافاً کادر فنی استقلال ۳۵% خودش را به خوبی انجام داد اما در بحث مدیریتی دیدیم به محض اینکه مرادمند از استقلال رفت مدیرعامل باشگاه سیلوا را به خدمت گرفت. همین که بازیکنان دو هفته مانده به پایان فصل بیش از ۸۰ درصد پولشان را گرفتند نشان می‌دهد مدیریت تا چه اندازه در آرامش باشگاه و رسیدن به موفقیت نقش داشته است.

با این تفاسیر چرا فرهاد مجیدی چنین شرایط خوبی را رها کرد و رفت؟

به خاطر اینکه باد دلارهای عربی بدجوری به مجیدی خورد و او را تکان داد. از دوماه پیش می‌دانستم که آجرلو با نکونام حرف زده و صحبت‌هایشان را هم انجام داده اند. جالب است که باشگاه استقلال کم‌کم به شعبه دوم باشگاه پاس تبدیل می‌شود، اما نکونام نه عقبه استقلالی دارد و نه با اخلاق تندی که دارد تحمل هواداران و انتقادهای آنها را خواهد داشت.

چطور؟

سرمربی استقلال باید تحمل فشار هواداران را داشته باشد. به ویژه از حالا به بعد که دیگر بازی‌ها با تماشاگر است. دیدیم که همین فرهاد مجیدی از وقتی هواداران به استادیوم برگشتند نتایج تیمش دچار تزلزل شد و چند مساوی داد. حالا تصور کنید نکونام که اینقدر لب خط عصبی میشود آیا تحمل چنین شرایطی را خواهد داشت. او با سرمربیگری کردن در استقلال هم به خودش خیانت می‌کند هم به این تیم چون نمی‌تواند کار کند.

از بحث جدایی مجیدی دور نشویم. خیلی‌ها معتقدند فرهاد مجیدی باید یک فصل دیگر در استقلال می‌ماند؟

متاسفانه هواداران استقلال از این فیلم سینمایی‌ها کم ندیدند. ولی متاسفانه برایشان درس عبرت نشده است. هر زمان باشگاه استقلال به مجیدی نیاز داشت فرهاد باشگاه را رها کرد و رفت و هرگاه فرهاد به استقلال نیاز داشت باشگاه با آغوش باز فرهاد را پذیرفت. دم شما گرم که برای آن ۳۵ درصد سهم مربیگری ات زحمت کشیدی ولی انصاف نبود ۲۴ ساعت بعد عکس ات را کنار پرچم تیم اماراتی در چشم هوادار فرو می‌کردی. انصاف این بود که لااقل یک مصاحبه مطبوعاتی تشکیل می‌دادی و دلیل رفتنت را می‌گفتی و بعد می‌رفتی. ما که می‌دانیم همه زندگی فرهاد مجیدی در امارات است و فقط آمد تا استقلال را پلی ‌کند که به اهدافش برسد. این مسائل است که هوادار استقلال را اذیت میکند. اگر واقعاً دلش به حال آن هوادار معلولی که سر تمرین حضور پیدا می‌کرد می‌سوخت، یک سال دیگر در این تیم می‌ماند.

به نظر شما مجیدی در تیم جدیدش موفق می‌شود؟

مطمئن باشید و بعد از ۵ یا ۶ بازی از آنجا بیرون می‌آید و دوباره توقع می‌کند که برای هدایت استقلال به تهران برگردد. اما این مردم دیگر مثل سابق با او رفتار نخواهند کرد.

با این شرایط شما فکر می‌کنید چه مربی در این وضعیت به درد استقلال میخورد؟

فقط امیر قلعه نویی! تنها گزینه داخلی مطلوب برای استقلال امیر قلعه نویی است. کسی که توانست تیم گل گهر سیرجان را بعد از کسر امتیاز دوباره سرپا نگه دارد امیر قلعه نویی بود. فوتبال ما، فوتبال فنی نیست. فوتبالی است که مربی اش باید مدیریت بلد باشد. در این شرایط نکونام که تا امروز در یک تیم کم طرفدار فعالیت می‌کرده قطعاً می‌تواند مدیریت استقلال با هوادار میلیونی را در دست بگیرد. اگر صفی برای هدایت استقلال تشکیل شده باشد قطعاً نکونام با این ویژگی‌های رفتاری که دارد آخر صف خواهد بود. واکنش‌های عصبی و رفتارهای تندش به درد استقلال با این همه هوادار نمی‌خورد. باز هم تکرار می‌کنم که به نظر من در این شرایط امیر قلعه نویی بهترین گزینه برای مربیگری استقلال است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی