کنکور

این روزها بحث کنکور سراری داغ است، از تقلب و تخلف گرفته تا نحوه برگزاری کنکور سال ۱۴۰۲، حالا تغییرات احتمالی کنکور برای سال آینده تبدیل به محل مناقشه شده است.

به گزارش ایران پژواک، در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است، ۶۰ درصد سهم سنجش توان علمی دانش‌آموزان نیز بر اساس سوابق تحصیلی سه سال آخر دبیرستان آنان تعیین می‌شود. از طرفی کنکور سالی ۲ بار و تنها از دروس تخصصی هر رشته برگزار خواهد شد، بنا به این مصوبه قرار بود در کنکور سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ فقط نتایج سال دوازدهم و در کنکور ۱۴۰۵ به بعد معدل سال‌های دهم تا دوازدهم تعیین کننده باشد.

حالا علیرغم این‌که سازمان سنجش اعلام کرده کنکور سال آینده بدون اصلاحات جدید و مانند امسال برگزار شود، شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌دنبال اعمال آخرین تغییرات تصویب شده در این شورا برای کنکور سال بعد است، خبرآنلاین این مناقشه را به پرسش گذاشت و از کاربران خود درخواست کرد نظر خودشان را درباره مصوبه شورا بدهند و بگویند آیا با اعمال این تغییرات برای سال آینده موافق هستند؟

کاربری ضمن ابراز مخالفت می‌نویسد: «کنکور بدون تقلب توانایی برگزار کردن ندارند حالا امتحانات سه سال دبیرستان را چگونه بدون رانت و فروش سوالات برگزار می‌کنند.»

یکی از مخاطبان ما که به نظر می‌رسد با موصبه شورا موافق است نظر می‌دهد: «حذف ادبیات بهترین کار است. هر کس دوست داشت بره رشته ادبیات اونجا تخصص بگیره. آرایه ادبی به چه درد یک پزشک و یا مهندس میخوره؟»

دیگری با بیان نظر موافق با تغییرات مد نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌نویسد: «همین الان هم در مناطق محروم و شهرستان ها برای کنکور برنامه ریزی و کلاس و امکانات مانند کلان شهرها نیست. پس همان بهتر که استعداد دانش آموزان در دوران تحصیل شناسایی شود و بر اساس استعداد و علایق و صلاحیت های علمی دوران تحصیل به رشته های مورد علاقه خود راهنمایی شوند. این اشتباه جا افتاده که آموزش و پرورش را به کنکور گره زده اند.»

علی در نظری کوتاه بیان می‌کند: «موافق صد در صد حذف عمومی ها از کنکور هستم.»

همچنین مجتبی در نظری مشابه می‌نویسد: «مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عالی است و مبازره با مافیا است»

اما کاربری که خود را حسنعلی معرفی کرده با ابراز مخالفت می‌نویسد: «به نظرم کنکور با مدل مرسوم قدیم بدلایل مختلف هم بهتر بود و هم رقابت واقعی داشت الان با ضریب معدل دیگر کنکور صفایی ندارد.»

در میان کاربرانی که نظر دادند محمد علی با ابراز مخالفت می‌نویسد: «نه این مصوبه فقط به نفع بچه های بالا شهریه، دروس عمومی درسایی که بدون کلاس خصوصی و هزینه کردن هم با تلاش می شه به درصد خوب رسید ولی دروس اختصاصی با توجه به سخت شدن کنکورهای سال قبل نیاز به کلاس و آزمون داره از طرفی تو امتحانات نهایی تقلب زیاد می شه، البته فهمیدنش کار سختی نیست وقتی تو کنکور با اون همه مراقبت تقلب میشه امتحان نهایی که دیگه جای خودش رو داره پس امتحان نهایی ملاک درستی نیست حتی اگر آموزش و پرورش از این به بعد جلو تقلب رو بگیره باز عدالت رعایت نمی شه چون خیلی ها که سال های قبل تقلب کردن تو کنکور شرکت می کنند.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی