• ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
  • کد خبر: 28291
دارو

طبق اعلام معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان در "طرح جدید دارویار" قیمت دارو به هیچ وجه افزایش پیدا نکرده است بلکه کاهش هم پیدا کرده است.

به گزارش ایران پژواک، دکتر علی اسدی پور درباره اجرای "طرح جدید دارویار"" برای توزیع دارو در داروخانه ها گفت: سال هاست که یارانه دارو به همه داروها اعم از داخلی و خارجی به صورت ارزی اختصاص داده می شود.

به گفته او، یارانه، باعث کاهش قیمت دارو شده و احتمال قاچاق داروهای تولید داخل و وارداتی در کشورهای همسایه و کشورهای خلیج فارس وجود داشت لذا دولت در شرایط کنونی تصمیم منطقی گرفت و یارانه داروهای تولید داخل به جای آنکه به واردات مواد اولیه آن دهد، به تولید اختصاص داده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان می افزاید: یارانه داروی تولید داخل ریالی است نه ارزی و یارانه ریالی به بیمه ها داده می شود به جای آنکه به واردات داده شود و به دلیل آنکه همه مردم بیمه هستند، قیمت دارو برای مصرف کننده تغییر نمی کند و در برخی موارد حتی کمتر هم خواهد بود زیرا تا قبل از اجرای این طرح حدود ۴۰۰ یا ۵۰۰ دارو در پوشش بیمه ای نبودند که اکنون در پوشش بیمه ای قرار گرفته اند.

او ارزانی قیمت دارو را مشروط بر استفاده از بیمه دانست و توصیه کرد: مردم به هیچ وجه بدون تجویز پزشک دارو مصرف نکنند و یارانه دارو به بیمار واقعی می رسد و قیمت دارو قطعا ارزان تر از حدود دو هفته قبل که این طرح اجرایی نشده بود، خواهد شد.

اسدی پور درباره محدود افرادی که بیمه نشده اند نیز گفت: این افراد از طریق شماره تلفن یا سامانه اینترنتی بیمه سلامت می توانند بیمه شوند.

به گفته معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان، شرایط ویژه ای برای بیماران مزمنی که داروهای خود را باید در چند نوبت مصرف کنند، دیده شده است و این افراد می توانند نسخه الکترونیک خود را دو مرتبه تمدید کنند و بیمار دیگر نیازی برای مراجعه دوبار به پزشک ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی