سیل

نماینده مردم نی ریز در مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت حادثه سیلاب رودخانه رودبال در استان فارس را تشریح کرد.

به گزارش ایران پژواک، فرهاد طهماسبی درباره آخرین وضعیت حادثه سیلاب رودخانه رودبال استهبان که روز جمعه (۳۱ مردادماه) اتفاق افتاد، بیان کرد: بخشی از مسیر رودخانه آن قسمت بارندگی نبوده و با توجه به اینکه روز جمعه و تعطیل بود، تعدادی از مردم بی احتیاطی کرده و در بستر رودخانه نشسته بودند و استراحت می کردند که متاسفانه سیلاب تندی آمد و تعدادی از مردم که فرصت فرار از مسیر سیل را نداشتند با خود برد.

نماینده مردم نی ریز در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعدادی جنازه پیدا شدند و تعدادی هم فعلا مفقودند که تیم های امدادی در حال جستجو هستند.

طهماسبی در ادامه یادآور شد: رودخانه رودبال جاری و دائمی است و پشت سد رودبال استهبان قرار داشته و بالاتر از سد مسیر رودخانه دائمی است، اما در فصول بارندگی حجم آب زیاد می شود و بستر رودخانه بزرگ است که بعد از آن بستر بزرگ مسیر مختصری محل عبور آب بوده و باقی بستر خشک و سایه درختان برای استراحت است که معمولا افراد حادثه دیده در بستر رودخانه ساکن بودند.

وی در توضیح اقدامات انجام شده پس از وقوع سیلاب تصریح کرد: تمام دستگاه های امدادی، اجرایی و بسیح از دیروز (جمعه) که این اتفاق افتاده در صحنه حضور دارند و در حال امدادرسانی و جستجو هستند و اجساد را کشف می کنند. همچنین تیم های بسیجی از شب گذشته به طور مداوم در حال جستجو هستند و نیروهای هلال احمر نیز در محل سیل ساکن و مستقر هستند.

نماینده مردم نی ریز در مجلس با اشاره به اینکه دستگاه های امدادی، اجرایی و خدماتی سه شهرستان نی ریز، استهبان و داراب در منطقه مشغول هستند، بیان کرد: از مرکز استان نیز تیم هایی اعزام شده اند و آقای استاندار نیز در راه برای حضور در منطقه هستند. همچنین شهرستان های نی ریز، استهبان و داراب هم مصدومین حادثه را پذیرش می کنند و اعلام آماده باش کردند، چراکه برخی از آنها ضربه مغزی شدند و یا نیاز به احیای ریوی دارند.

طهماسبی در پایان گفت: متاسفانه مصدومین بدحال هم داریم که چند نفر سکته قلبی کرده اند و چند نفر مصدوم بدحال نیز در بیمارستان های نی ریز و استهبان بستری اند که منتظر اعزام به مرکز استان برای عمل جراحی جمجمه هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی