• ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۹
  • کد خبر: 28405
یارانه

عباس آرگون گفت: پیشنهاد ارائه کالاکارت یک طرح شکست خورده است، چراکه با این روش قدرت انتخاب از مردم سلب می‌شود، درصورتی‌که با پرداخت یارانه نقدی افراد با توجه به نیاز خود اقدام به خرید کنند.

به گزارش ایران پژواک، مرحله ۱۳۸ یارانه نقدی مرداد ماه در صورتی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود که اگر این سرپستان جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

چنانچه سرپرستان خانوار وام کرونا دریافت کرده باشند، ۳۵ هزار تومان از مجموع دریافتی آنها کم می‌شود. مثلا اگر خانواده‌ای دو نفره هستید و در دهک اول تا سوم قرار دارید. در این ماه به جای یارانه ۸۰۰ هزار تومانی، ۷۶۵ هزار تومان به حساب تان واریز می‌شود. همین خانواده در دهک چهارم تا نهم، ۵۶۵ هزار تومان دریافت می‌کنند.

قسط وام کرونا تا کی ادامه دارد؟

دولت مرحله نخست وام کرونا را تیرماه ۹۹ پرداخت کرد و طبق آن قرار شد که به صورت ۳۰ ماهه از حساب سرپرستان خانوار کسر شود؛ بنابراین افرادی که این وام را دریافت کرده اند، تا کنون ۲۴ قسط این وام را پرداخته اند و فعلا ۶ قسط دیگر آن‌ها باقی مانده است و آخرین قسط آن‌ها هم دی ماه ۱۴۰۱ است.

مرحله دوم نیز آذرماه ۹۹ به حساب بخش دیگر یارانه بگیران واریز شد. این خانوارها نیز تاکنون ۱۸ قسط را پرداخت کرده اند و باید ۱۲ قسط دیگر را هم پرداخت کنند.

پیشنهاد ارائه کالابرگ یک طرح شکست خورده است

عباس آرگون عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران در خصوص پرداخت یارانه نقدی به ازای حذف ارز ترجیحی به مردم به ایرنا گفت: دولت در نیمه ماه یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی بر اساس دهک‌ها به مردم پرداخت می‌کند که این بهترین روش جایگزین برای حذف ارز است. در این روش یارانه دهک‌های ۸ و ۹ قطع و مبلغ آن به نیازمندان واقعی می‌رسد.

این فعال اقتصادی تاکید کرد: در این حالت با پرداخت یارانه مستقیم به‌جای پرداخت یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی، علاوه بر کاهش فاصله طبقاتی، به دلیل پرداخت مستقیم به مردم، فقر مطلق از اقتصاد ریشه‌کن خواهد شد و تمامی افراد جامعه یک حداقل درآمدی برای مخارج و هزینه‌های زندگی خواهند داشت.

آرگون خاطرنشان کرد: پیشنهاد ارائه کالاکارت یک طرح شکست خورده است، چراکه با این روش قدرت انتخاب از مردم سلب می‌شود، درصورتی‌که با پرداخت یارانه نقدی افراد با توجه به نیاز خود اقدام به خرید کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی