ناصر کنعانی

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص پیشنهاد جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای دور جدید مذاکرات توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از فارس، ناصر کنعانی گفت: تعبیری که از تلاش‌ها و نقش بورل داریم مثبت است و ارزیابی ما این است که بورل با جدیت تلاش می کند نقش خودش را برای نزدیک کردن دیدگاه های طرفین و زمینه سازی برای آغاز دور جدید مذاکرات انجام دهد و ما از آن ابلاغ ضرب الاجل نمی‌بینیم. برداشت ما از نقش ایشان مثبت است و استمرار ارتباطات به این معناست که این تمایل طرفینی است و سازنده بوده است. امیدواریم در چارچوب نقش مثبت ایشان و هم نقش مثبت دیگر کشورهایی که اشاره کردم شاهد شکل گیری مقدمات مناسب برای آغاز دور جدید مذاکرات باشیم.

کنعانی هم گفت: هر کشوری در این زمینه ورود کرد با جدیت دیدگاه‌های آن‌ها را شنیدیم و استقبال و حتی مبدع عمل کردیم. سعی می‌کنیم خوشبین باشیم که نقش بورل مثبت باشد.

وی همچنین گفت: معتقدیم مذاکره در سایه تهدید امکانپذیر نیست و معمول نیست یک طرف تهدید و دعوت به مذاکره کند. آمریکا می‌داند ایران در سایه تهدید مذاکره نخواهد کرد و تهدید نتیجه بخش نخواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی