امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه گفت: جوزف بورل از مجموعه دیدگاه‌های طرف‌های مختلف مذاکرات پیش نویسی تهیه کرده و به عنوان پیشنهاد هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به همه طرف‌ها ارائه داده و در پایتخت‌ها در حال بررسی این پیشنهاد هستیم.

به گزارش ایران پژواک، حسین امیرعبداللهیان در گفت وگویی در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات برجام، اظهار داشت: در چهار ماه گذشته تبادل پیام‌هایی را از طریق نماینده اتحادیه اروپا با طرف آمریکایی در موضوع لغو تحریم ها داشته‌ایم و اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بورل از مجموعه دیدگاه‌های طرف‌های مختلف مذاکرات، پیش نویسی تهیه کرده و به عنوان پیشنهاد هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به همه طرف‌ها ارائه داده و در پایتخت‌ها در حال بررسی این پیشنهاد هستیم.

امیرعبد اللهیان بیان کرد: چارچوب مذاکرات، خطوط قرمز و هدفی که در مذاکرات دنبال می کنیم، روشن است و پس از اینکه دیدگاه‌ها مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت، آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم تا در زمان تعیین شده، هیات‌های ایران، ۱+۴ و آمریکا به طور غیرمستقیم در وین بتوانند راجع به جزئیات بیشتر، گفت‌وگوهای خود را برای پیگیری نتایج هرگونه توافقی دنبال کنند.

وی گفت: وزارت خارجه به عنوان مسئول مذاکره با حساسیت و دقت‌نظر برای احقاق حقوق ملت ایران، مذاکرات را دنبال می‌کند و برای ما مهم است که خطوط قرمز ما در توافقی که پیش رو خواهد بود، به طور کامل مورد توجه قرار گیرد.

وزیر امور خارجه گفت: مایلم تاکید کنم ما برای رسیدن به یک توافق قوی، خوب و پایدار، جدی هستیم و اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه برخورد کند و انعطاف لازم را در مذاکرات احتمالی پیش رو داشته باشد، دست یافتن به توافق دور از دسترس نخواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی