پوتین

تهاجم منحصر به فرد پوتین نشان داد که جنگ مدرن در مقیاسی که قبلا دیده نشده بود چگونه به نظر می رسد - اما در حالی که غرب برای کمک سلاح می فرستد، یک کارشناس درباره استفاده بسیار متفاوت روسیه از فناوری هشدار داده است.

به گزارش ایران پژواک به نقل از دیلی استار، به گفته یک کارشناس، دشمنان غرب تلاش خواهند کرد توانایی آن را برای استفاده از سلاح های پیشرفته با تکنولوژی در جنگ تن به تن محدود کنند.

پروفسور پیتر لی، متخصص در امور هواپیماهای بدون سرنشین نظامی در دانشگاه پورتسموث می گوید علیرغم داشتن عملیات تحقیقاتی نظامی بزرگ خود، در شرایط جنگ جهانی سوم، کشورهایی مانند روسیه و چین به دنبال تبدیل "جنگ با فناوری پیشرفته به جنگ با فناوری پایین" هستند. او بر این باور است که اگرچه فناوری در تسلیحات هر دو کشور قابل توجه است، اما بعید است که از نظر ساخت پیشرفته‌ترین ماشین‌های کشتار، با ناتو پا به پا شوند.

در همین راستا رویکرد روسیه به جنگ در طول تهاجم به خاک اوکراین آشکار شد و به کارشناسانی مانند پروفسور لی فرصتی داد تا درک کنند که ارتش پوتین چگونه با تسلیحات پیشرفته غربی که برای کمک به مدافعان ارسال شده اند، برخورد می کند. وی معتقد است که روسیه و چین در حال توسعه سلاح هایی چون موشک‌های مافوق هستند و در این راستا روسیه تلاش کرده است میدان الکترومغناطیسی را مختل کند.

او استفاده روسیه از تسلیحاتی را که می‌توانند میدان‌های مغناطیسی را مختل کنند، نشان‌دهنده نوع مسیری می‌داند که فناوری نظامی این کشور احتمالاً در پیش خواهد گرفت.

پروفسور لی می گوید: به نظر می رسد که تسلیحات چینی و روسی در حال حاضر به جای تلاش برای پیشی گرفتن از غرب در توسعه آن فناوری پیشرفته، بر فناوری هایی متمرکز شده اند که فناوری غرب را مختل و تخریب می کند و دلیل آن این است که روسیه و چین به طور سنتی به تعداد زیادی از مردم با سلاح های اولیه برای غلبه بر دشمن متکی هستند و از همین رو بنابراین، آنها سعی می‌کنند جنگ با فناوری پیشرفته را به جنگ با فناوری پایین تقلیل دهند.

در تلاش برای ساختن جنگی پر از سلاح‌های پیشرفته بیشتر شبیه جنگ‌های بزرگ گذشته که متکی به سربازان پیاده و فناوری اولیه‌تر بود، پروفسور لی معتقد است که هر دو کشور امیدوارند که تعادل جنگ را به نفع خود تغییر دهند.

این متخصص امور نظامی در پایان گفت: بنابراین، نوع تسلیحات و کارهای سایبری که انجام می دهند بیشتر برای کاهش توانایی فنی بالای ناتو و غرب، ایالات متحده و بریتانیا طراحی می شود. به‌جای اینکه در آن زمینه‌ها از آنها پیشی بگیرید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی