کیم یو جونگ

پس از اظهارات رئیس‌جمهوری کره جنوبی مبنی بر اینکه کشورش مایل است در ازای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، به این کشور کمک اقتصادی کند، خواهر کیم جونگ اون گفت که این رئیس‌جمهور "باید دهان خود را ببندد."

به گزارش ایران پژواک از رویترز، کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی طی بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) منتشر شد، عنوان داشت: «بهتر بود که یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره جنوبی به جای اینکه مهمل بگوید، به خاطر وجهه خود، دهانش را می‌بست. او چیز بهتری برای گفتن نداشت. این خیلی ساده و بچگانه است که او فکر کند برای افتخار و تسلیحات هسته‌ای کره شمالی می‌تواند معامله اقتصادی کند.»

وی افزود: هیچ کسی سرنوشتش را با کیک ذرت عوض نمی‌کند.

وزیر اتحاد کره جنوبی، شخصی که روابط با کره شمالی را مدیریت می‌کند، اظهارات خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را "بسیار توهین‌آمیز و گستاخانه" خواند.

خواهر کیم جونگ اون در ادامه خطاب به یون گفت: «ما تصریح می‌کنیم که رو در روی او (یون) نخواهیم نشست.»

درحالیکه یون گفته که اگر کره شمالی توسعه تسلیحات هسته‌ای خود را متوقف و خلع سلاح را آغاز کند، حاضر است کمک اقتصادی به این کشور ارائه دهد، وی بازدارندگی ارتش کره جنوبی علیه کره شمالی را افزایش داده است.

آمریکا و کره جنوبی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، در واکنش به آزمایشات موشکی روز چهارشنبه کره شمالی، مقیاس و دامنه مانورهای نظامی مشترک خود را گسترش خواهند داد و این کار را با مانور نظامی گسترده "سپر آزادی اولچی" در هفته آینده آغاز می‌کنند.

روز چهارشنبه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن از سیاست‌های یون حمایت می‌کند اما کیم گفت که این رزمایشات مشترک نشان می‌دهد که اظهارات این متحدان درخصوص دیپلماسی "ریاکارانه" است.

کیم یو جونگ در سال‌های اخیر به یکی از "منتقدان سرسخت کره جنوبی" بدل شده است و بیانیه روز جمعه او از شدیدترین حملات شخصی علیه رئیس‌جمهوری کره جنوبی تا به امروز محسوب می‌شود. وی پیشتر کره جنوبی را به دلیل شیوع کووید-۱۹ در کره شمالی مقصر دانست و در صورت وقوع موارد دیگر، کره جنوبی را نسبت به یک "اقدام تلافی جویانه مرگبار" تهدید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی