بلیت هواپیما

اگر تجربه سفر به هواپیما را داشته باشید، احتمالا نام کلاس های پروازی و انواع مختلف را شنیده باشید و یا از آن ها استفاده کرده اید.

به گزارش ایران پژواک، قیمت بلیط هواپیما شما با تغییر یک کلاس پروازی به ویژه در پروازهای خارجی ممکن است تا چندین برابر تغییر کند. در این مقاله انواع کلاس پروازی را برای انواع بلیط هواپیما بررسی می کنیم، تا هنگام خرید بلیط هواپیما، بهترین بلیط را تهیه کنید.

انواع کلاس پروازی را بهتر بشناسید

با جستجو در سایت های خرید بلیط هواپیما آنلاین حتما با برخی اصطلاحات مختلف در مورد کلاس های پروازی مواجه شده اید. کلاس پروازی های مختلف دارای امکانات مختلفی بوده که براساس این امکانات هزینه متفاوتی نیز از مسافران دریافت خواهد شد. هنگام خرید بلیط هواپیما می توانید اطلاعات مختلف مانند کلاس پروازی را در قسمت اطلاعات پرواز هر کدام از بلیط ها مشاهده نمایید. همچنین با استفاده از فیلترهای مختلف می توانید تنها بلیط پرواز کلاس مورد نظر را مشاهده کنید.

انواع کلاس پروازی در ایرلاین های داخلی

در پروازهای داخلی معمولا بیشتر از کلاس های پروازی با امکانات پایین تر و ارزان تر استفاده می شود. اما در ایرلاین های داخلی دو کلاس پروازی متفاوت وجود دارد. این دو کلاس پروازی، کلاس های بیزنس و اکونومی هستند که هر کدام دارای ویژگی ها و خدمات متفاوتی هستند.

پرواز با کلاس اکونومی به ارزان ترین نوع بلیط هواپیما معروف بوده و معمولا با خرید بلیط کلاس اکونومی شما فقط هزینه جابه جایی را پرداخت کرده اید و برای شما تنها یک وعده غذایی به همراه یک نوشیدنی درنظر می گیرند. همچنین فاصله صندلی ها در کلاس پروازی اکونومی بسیار کم تر از سایر کلاس ها می باشد و شما بی شک اگر سفری طولانی داشته باشید در طول سفر زیاد راحت نخواهید بود.

یکی دیگر از انواع کلاس های پروازی که در برخی ایرلاین های داخلی همچون ایران ایر به چشم می خورد، کلاس پروازی بیزینس است. سطح خدماتی که در این کلاس پروازی ارائه می شود بسیار قابل قبول تر از کلاس پروازی اکونومی می باشد. برای انتخاب این نوع کلاس پروازی می توانید هنگام ورود به صفحه پرواز و قبل از جستجوی بلیط از سایت ها نوع کلاس پروازی را انتخاب کنید. همچنین با استفاده از فیلترهای صفحه لیست پرواز، نوع پرواز را نیز انتخاب کنید.

به طور مثال در پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان که یک شرکت مطرح در ایرلاین های داخلی است، در کلاس های بیزنس خود صندلی های بسیار راحتی را برای مسافرین در نظر گرفته است که قابلیت خم شدن بیشتری را دارند. علاوه بر کیفیت صندلی بهتر در پروازهای بیزینس، خدمات پذیرایی، خدمات استقبال از مسافرین و خدمات سرگرمی بهتری نیز در طول پرواز برای مسافران فراهم می شود.

انواع کلاس پروازی در ایرلاین های خارجی

انواع کلاس پروازی در ایرلاین های خارجی شامل اکونومی، پریمیوم اکونومی، بیزینس و فرست کلاس می باشد. این کلاس های پروازی بیشتر در مسیرهای بین کشورهای خارجی وجود دارد و برای سفر از ایران به سایر کشورها معمولا کلاس بیزینس و اکونومی ارائه می شود. این کلاس ها را می توانید برای ایرلاین ها مختلف داخلی و خارجی رزرو کنید.

کلاس پروازی فرست کلاس یکی دیگر از انواع کلاس پروازی در ایرلاین خارجی می باشد و به گران ترین نوع پرواز با بهترین امکانات شناخته می شود. امکانات ارائه شده در این کلاس پروازی مانند یک هتل بوده و انواع نوشیدنی و غذای گرم در اختیار مسافران قرار می گیرد. در برخی از ایرلاین ها اتاقک های مجزا برای مسافر در نظر گرفته می شود که بیشترین احساس راحتی را در سفر تجربه می کنند.

انواع بلیط هواپیما؛ سیستمی و چارتری

همانطور که یک پرواز دارای کلاس های متفاوتی است دارای بلیط های متفاوتی نیز هست. انواع بلیط هواپیما در سه دسته سیستمی، چارتری و لحظه آخری (مشتق شده از پروازهای چارتری است) تقسیم می شود. برای گرفتن بلیط چارتری، سیستمی یا لحظه آخری باید ابتدا زمان سفر و مقصد خود را مشخص کنید. هر کدام از این نوع بلیط ها دارای ویژگی ها، مزایا و معایب به خصوص خود می باشد و نمی توان گفت با گرفتن بلیط چارتر همیشه بلیط شما ارزان است یا بلیط سیستمی همیشه گران است. در ادامه هر کدام از این نوع بلیط ها را معرفی می کنیم و مزایا و معایب خرید بلیط چارتر و سیستمی را توضیح خواهیم داد.

بلیط هواپیما سیستمی یکی از انواع بلیط هواپیما

بلیط های سیستمی نوعی دیگر از انواع بلیط هواپیما بوده که در برخی موارد بهترین انتخاب برای خرید هستند. بلیط های سیستمی معمولا دارای قیمت ثابتی بوده و فقط در زمان های خاصی مانند مناسبت های عید یا شهادت ها و تعطیلات و با دستور از سازمان هواپیمایی کشور تغییر قیمت دارند. همچنین اگر بخواهید گاهی اوقات یک سفر ارزان تر را با خانواده داشته باشید و کودک همراه خود دارید، می توانید با استفاده از بلیط هواپیما سیستمی از تخفیف ۵۰ تا ۷۵ درصدی بلیط کودک استفاده نمایید. البته که بلیط های نوزاد نیز در بلیط های سیستمی دارای تخفیفات ۸۰ درصد می باشد. همچنین این بلیط های سیستمی دارای شرایط استرداد بهتری می باشند.

بلیط هواپیما چارتر چیست؟

بلیط های چارتری یکی از انواع بلیط هواپیما می باشد که نسبت به دیگر بلیط ها معمولا دارای قیمت های مناسب تری است. البته باید در نظر داشته باشید که بلیط های چارتری در زمان هایی که تقاضا برای خرید آن ها بیشتر باشد، به ویژه در تعطیلات، دیگر قیمت های ارزانی نداشته و حتی گران تر از بلیط های سیستمی به فروش می رسند.

در واقع این بلیط ها توسط برخی شرکت های چارتری از ایرلاین ها خریداری شده و با قیمتی متفاوت در اختیار مسافران قرار می دهد. به همین دلیل در فروش بلیط های چارتری رقابت بیشتری وجود دارد و قیمت آن با توجه به تقاضای مسافران تغییر می کند. پس طبیعی است که در روزهایی از سال که افراد به مسافرت می روند، قیمت بلیط نیز افزایش یابد.

همچنین بلیط های چارتری برای نوزادان رایگان است اما برای کودکان بلیط هایی همانند بزرگسال باید خریداری کنید و قیمت آن هیچ درصد تخفیفی در بلیط های چارتری ندارد.

پیشنهاد میکنیم اگر به همراه فرزند خود هستید که ۲ تا ۱۲ سال سن دارد برای تخفیفات بیشتر باید از بلیط هواپیما سیستمی استفاده کنید و حتی با ایرلاینی مانند ایران ایر بلیط رایگان کودک تهیه کنید. اما اگر یک نوزاد دارید و سن آن پایین ۲ سال است می توانید با استفاده از بلیط های چارتری، بدون پرداخت هزینه، برای نوزاد خود بلیط دریافت کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی