• ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
  • کد خبر: 28989
مالیات

براساس گفته‌های تلویزیونی شب گذشته داوود منظور، سازمان امور مالیاتی از این پس سراغ صاحبان خودروهایی خواهد رفت که ارزش روز آنها در بازار خودرو بالای یک میلیارد تومان باشد و از آنها مالیات خودرو دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایران پژواک، صحبت‌های جدید رئیس سازمان امور مالیاتی از تغییر رویکرد دولت نسبت به اخذ مالیات خودرو از صاحبان آنها حکایت دارد، این تغییر رویکرد می‌تواند برای علاقمندان به سرمایه گذاری در بازار خودرو جذاب باشد؟

براساس گفته‌های تلویزیونی شب گذشته داوود منظور، سازمان امور مالیاتی از این پس سراغ صاحبان خودروهایی خواهد رفت که ارزش روز آنها در بازار بالای یک میلیارد تومان باشد.
مطابق این صحبت‌ها از این پس مجموع ارزش خودروهای یک شخص مبنای اخذ مالیات نیست و به نظر می‌رسد که علاقمندان به سرمایه گذاری در بازار خودرو می‌توانند با خیال آسوده هر تعداد خودرو خریداری کنند به شرط آنکه قیمت هر دستگاه کمتر از یک میلیارد تومان باشد.

از قرار معلوم در رویه سابق جمع ارزش خودروهایی که در مالکیت یک شخص معین بودند مبنای مالیات گیری بود و این یعنی برای ماموران مالیاتی مهم نبود که قیمت خودروی خریداری شده چقدر است، کافی بود مجموع ارزش خودروها از سقف یک میلیارد تومان عبور کند تا برای صاحب آن پرونده مالیاتی تشکیل شود.

کدام خودروها مشمول مالیات شدند؟

طبق صحبت‌های داوود منظور براساس رویه جدید تعداد پرونده‌های مالیاتی مربوط به صاحبان خودرو از ۱۷۰ هزار پرونده به ۷۷ هزار پرونده کاهش پیدا کرده‌است. وی همچنین در خصوص اخذ مالیات از خودروهای لوکس گفت: تا به این لحظه ۲۰۰ میلیارد تومان از مالیات مربوط به این خودروها پرداخت شده است و برنامه وصول مالیات از این گروه مودیان همچنان ادامه دارد.

تاثیر این تغییر مالیاتی بر بازار خودرو

انتظار می‌رود این رویه جدید بیش از هر چیزی بر سرمایه گذاری در بازار خودرو تاثیر گذار باشد و تقاضای برای خرید خودروهای کمتر از یک میلیارد تومان را به صورت محسوسی افزایش دهد.

پیش از این نیز رویه مالیاتی جدید در بازار خودروهای صفر کیلومتر وضع شده بود که موجب آن خودروسازان ملزم شدند تا به تنهایی و بدون کمک گرفتن از خریدار مالیات خودروی فروخته شده را پرداخت کنند.
براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱، مالکان خوردوهایی که ارزش آنها بیش از یک میلیارد تومان است ملزم به پرداخت مالیات خودرو هستند، مطابق این قانون مبنای محاسبه این مالیات بسته به ارزش خودرو از یک درصد تا چهار درصد ارزش روز خودرو متغییر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی