• ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
  • کد خبر: 29128
نوزاد

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه گفت: برای اجرایی شدن "قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" اعتباری معادل ۱۰۷۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

به گزارش ایران پژواک، حجت الاسلام و المسلمین مهدی رجایی نیا گفت: با توجه به اهمیت مباحث مرتبط با جمعیت و اجرایی شدن "قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" اولین جلسه ستاد ملی جمعیت به ریاست رئیس جمهور محترم در سال جاری برگزار شد. پس از برگزاری اولین جلسه ستاد ملی، سازمان برنامه و بودجه کشور، با برگزاری نشست های کارشناسی تصمیمات مهم برای اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اتخاذ کرد.

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه افزود: دستورالعمل اجرایی بند (ب) تبصره (۱۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تدوین و برای تصویب به دبیرخانه ستاد ملی جمعیت ارسال گردید که در جلسه دوم ستاد ملی تصویب شد.

وی تاکید کرد: در راستای اجرایی سازی بند (ب) تبصره (۱۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کارگروهی متشکل از ۳ نفر نماینده از سازمان برنامه و بودجه کشور،۲ نفر نماینده از دبیرخانه ستاد ملی جمعیت و ۱ نفر نماینده از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر تشکیل شده است.

رجایی نیا ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به احصای وظایف و تکالیف دستگاه¬های اجرایی (وزارتخانه¬ها و سازمان¬ها) براساس قانون حمایت ازخانواده وجوانی جمعیت اقدام کرده و تصمیمات اتخاذ شده، برای اجرایی شدن به دستگاههای ذیربط ارسال شده است.

وی اضافه کرد: اعتباری معادل ۱۰۷۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است که پس از طرح و بررسی برنامه های پیشنهادی دستگاه های اجرایی ذیربط به آنان ابلاغ می شود.

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: دستگاههای اجرایی مکلفند برای حمایت از خانواده و فرزندآوری، نسبت به تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت اقدام وگزارش اقدامات انجام شده را به سازمان برنامه وبودجه کشور و دبیرخانه ستاد ملی جمعیت ارسال کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی