مدارس

ارقام بالای سرویس مدارس حتی برای مسافت‌های کوتاه این روزها به یکی از دردسرهای جدید خانواده‌ها تبدیل شده است.

به گزارش ایران پژواک، در کنار تمام مشکلات پیش روی خانواده‌ها از یافتن مدرسه خوب، عدم ثبت‌نام در مدارس دولتی عادی به بهانه محدوده بندی، شهریه مدارس دولتی و شهریه‌های گزاف مدارس غیردولتی اینبار نرخ بالای سرویس

مدارس، دردسر جدید خانواده‌ها شده است.
نرخ سرویس مدارس حتی برای مسافت‌های کوتاه ۵ یا ۱۰ دقیقه‌ای رقمی معادل ۷ تا ۹ میلیون تومان است.

این رقم برای مسافت‌های طولانی‌تر تا ۱۸ میلیون تومان از سوی خانواده‌ها گزارش شده است.

در همین ارتباط محمد رضا ولیزاده رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت نرخ سرویس مدارس گفت: مولفه‌های مختلفی بر نحوه تعیین نرخ خدمات حمل و نقل دانش آموزان تأثیرگذار است و نرخ نامه ابلاغی شورای شهر تحت تأثیر عواملی همچون مسافت مسیر، ورود به محدوده طرح ترافیک و رفت و آمد در ساعات اوج ترافیک قرار می‌گیرد.

وی افزود: سال ۹۸ آخرین سال ارائه آموزش حضوری بود و اینگونه نیست که در سال ۱۴۰۱ به نرخ اعلامی شورای شهر در سال ۹۸، ۲۵ درصد اضافه شود بلکه باید سه سال رشد در بخش نرخ نامه مورد توجه باشد.

ولیزاده گفت: وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، کشور و راه در ساماندهی سرویس مدارس وظایفی را بر عهده دارند.

وی افزود: وزارت کشور وظیفه ساماندهی حمل و نقل درون شهری، وزارت راه وظیفه ساماندهی حمل و نقل برون‌شهری و روستایی و آموزش و پرورش وظیفه تسهیلگری و برقراری ارتباط میان پیمانکار، والدین و مدیران مدارس را بر عهده دارد.

ولیزاده ادامه داد: نماینده اولیا در کارگروه ماده ۱۸ باید در پیشنهاد نرخ به شورای شهر نقش آفرینی و مطالبات والدین را مطرح کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی