• ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹
  • کد خبر: 29215
بورس

بورس در هفته‌ی قبل روند بدی را پشت سر گذاشت و کارشناسان در گفتگو با تجارت‌نیوز معاملات این هفته را پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش ایران پژواک، شاخص کل بورس چهارشنبه هفته اخیر روی عدد یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحدی بود و این هفته به یک میلیون و ۳۸۹ هزار واحدی رسید و افت در حدود ۱٫۶ درصدی را ثبت کرد.

در این هفته شاخص کل هم وزن با کاهش ۱.۳۲ درصدی به ۴۰۴ هزار و ۸۸۷ واحد رسید و شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۲.۰۲ درصدی به تراز ۱۸ هزار و ۷۳۲ واحد نزول کرد.

در این هفته کاری که به اتمام رسید صنعت استخراج نفت به جز کشف با رشد ۲.۸۳ درصد بیشترین رشد را بین صنایع بورسی داشت. همچنین صنعت منسوجات با رشد ۱.۲۹ درصد در رتبه دوم قرار گرفت. بیشترین کاهش نیز برای صنعت حمل و نقل با کاهش ۶.۵۳ درصد بود و بعد از آن وسایل ارتباطی با کاهش ۶.۴۰ درصدی در رتبه دوم قرار گرفت.

بورس هفته گذشته را در حالی به پایان رساند که ارزش معاملات خرد تا سطح حدود ۳ هزار میلیارد تومان کاهش یافت. اما این هفته ارزش معاملات خرد نسبت به چهارشنبه هفته گذشته کمتر بود و در هیچ کدام از روزهای معاملاتی، ارزش معاملات نتوانست به رقم ۳۰۰۰ میلیارد تومان حتی نزدیک شود.

در دو روز ابتدایی هفته یعنی شنبه و یکشنبه، ارزش معاملات خرد حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان بود. روز دوشنبه ارزش معاملات کاهش یافت و به ۲۱۰۰ میلیارد تومان رسید. در روز سه شنبه ارزش معاملات به ۲۶۰۰ میلیارد تومان رسید و چهارشنبه هم ۲۳۰۰ میلیارد تومان معامله در بازار انجام شد.

پیش‌بینی بورس هفته چهارم شهریور (اینفوگرافیک)

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی