کرونا

سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) واکسن تقویت‌کننده سویه اومیکرون، که پیش‌تر با همکاری شرکت‌های فایزر و مدرنا تولید شده بود، را برای مصرف کودکان تأیید کرد.

به گزارش ایران‌پژواک، سازمان غذا و داروی امریکا مصرف واکسن‌های تقویت‌کننده کووید-۱۹ را برای دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی، که در معرض خطر ابتلا به واریانت اومیکرون قرار دارند، مجاز اعلام کرد.

همچنین این سازمان با صدور مجوز تزریق دوز یادآور در سنین پایین، به نوعی راه را برای استفاده‌ از واکسن تقویت‌کننده جدید فایزر برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله و واکسن تقویت‌کننده مدرنا برای سنین ۶ تا ۱۷ باز کرد.

دکتر پیتر مارکس، مدیر مرکز تحقیقات و ارزیابی بیولوژیک سازمان غذا و داروی آمریکا، در بیانیه‌ی صادرشده از سوی FDA گفت: «با بازگشایی مدارس، هر کودک در میان یک جمعیت انبوه قرار دارد، در این بین، مردم هم رفتارها و فعالیت‌های قبل از پاندمی را از سر گرفته‌اند و مراقبت‌ها کاهش یافته است؛ همین موارد، احتمال خطر ابتلا به ویروس کووید را افزایش می‌دهد».

او اضافه کرد: واکسیناسیون همچنان مؤثرترین اقدام برای جلوگیری از عوارض شدید کووید-۱۹، از جمله بستری شدن در بیمارستان و حتی مرگ و میر است.

مارکس اظهار اشت: «در حالی که شدت بیماری کووید-۱۹ تا حد زیادی در کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر است، کودکان بیشتری به این بیماری مبتلا شده و در بیمارستان بستری شده‌اند. از طرفی کودکان ممکن است بیشتر درگیر عوارض طولانی‌مدت این ویروس باشند، بنابراین لازم است والدین را تشویق کنیم که واکسیناسیون اولیه را برای کودکان لحاظ کرده و در صورت امکان، دوز تقویت‌کننده‌ی به‌روزشده را نیز با مشورت پزشک برای فرزندشان تزریق کنند».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی