هنر

به بهانه برگزاری نمایشگاه نقاشی مشتمل بر 40 اثر از 19 نقاش کودک و نوجوان در قالب سبک نائیف در تالار آیینه و کافه گالری برج آزادی، رئیس برج آزادی و مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی، گفت: در این روزها به مناسبت روز جهانی کودک، خانواده‌ها می‌توانند به همراه کودکان خود به صورت رایگان از برج و موزه های آن بازدید به عمل آورند.

فرزاد هوشیار پارسیان، رئیس برج آزادی و مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایران پژواک، برج آزادی را به عنوان قلب و نماد تهران معرفی کرد و گفت: برج آزادی دارای یک ظرفیت آیکونیک است.

وی افزود: برج آزادی نماد آزادی یک ملت است و این نمادین بودن کمک می کند که برج را تبدیل به محلی برای اتفاقات فاخر فرهنگی و هنری در حوزه‌های مختلف نماید.

هوشیار پارسیان اظهار داشت: برج آزادی سعی کرده است به عنوان یک مرکز و قطب گردشگری میزبان اتفاقات فرهنگی و هنری خاص و ویژه باشد. در عین حال برج آزادی به عنوان یک برج دوستدار کودک تلاش می کند تا بتواند برای کودکان خاطراتی برای هویت آینده شان را خلق کند و به همین دلیل است که محل اتفاقات فاخر کودک و نوجوان است.

وی در ادامه گفت: یکی از اتفاقاتی که این روزها به مناسبت روز جهانی کودک در برج آزادی رقم می خورد، این است که خانواده ها به همراه کودکان خود به صورت رایگان می توانند از برج و موزه های آن بازدید به عمل آورند.

رئیس برج آزادی خاطرنشان کرد: در همین راستا تلاش کردیم تا در کنار حضور بازدیدکنندگان در برج آزادی، اتفاق خاصی که در حوزه نقاشی برای کودک و نوجوان افتاده را رقم بزنیم و آن برپایی نمایشگاهی از آثار نقاشی کودکان هنرمند است.

هوشیار پارسیان افزود: نمایشگاه را سرکار خانم فتانه پیری خواه طراحی کرده اند که به همراه 19 نفر از هنرجوهای شان به ارائه آثار این کودکان پرداختند. این نمایشگاه در سبک نائیف اتفاق افتاده است. هرچند که سبک نائیف نوعی سبک خودآموزاست ولی پیری خواه این سبک را به هنرجویان خود با قلم دست گرفتن و شجاعت کشیدن روی بوم و کاغذ آموزش داده است.

وی ادامه داد: همان طور که ملاحظه می فرمایید خانم پیری خواه با بیش از 40 اثر از 19 کودک و نوجوان کارهای بسیار خاصی را اجرا کرده اند که در نوع خود بی نظیر و کم نظیر است و به همین دلیل است که در یادمان ملی ایرانیان به نمایش گذاشته شده است؛ برای آنکه این کودکان احساس کنند که در حوزه نقاشی یک گام بلند را برداشته اند.

هوشیار پارسیان گفت: همان طور که مستحضرید هنرجویان خانم پیری خواه آثارشان ترکیبی از سبک فریداکالو بانوی نقاش مکزیکی و بانو مکرمه قنبری یا همان ننه قنبر خودمان است. ترکیب این دو سبک در واقع یک مکتب جدید در نقاشی شکل داده است که اتفاق مبارک و مناسبی است. امیدواریم تا این کودکانی که به این زیبایی این آثار را خلق کرده اند را در20 سال آینده بر فراز قله های نقاشی ایران ببینیم.

برگزاری نمایشگاه نقاشی 19 نقاش کودک و نوجوان در تالار آیینه و کافه گالری برج آزادی

وی ادامه داد: به طور حتم این حمایت ها که هم تبلیغی و هم ترویجی است، به فرهنگ سازی این موضوع کمک شایانی خواهد کرد و هم باعث رقم خوردن اتفاقی بومی در سطح ملی و بین المللی خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل اتفاقات اخیر در کشور خیلی نتوانستیم اطلاع رسانی خوبی انجام دهیم و نمایشگاه را هم با تاخیر آغاز کردیم به همین دلیل این نمایشگاه که از پنجشنبه 21 مهرماه سال جاری آغاز به کار کرده است را تا 29 مهرماه تمدید کرده ایم.

هوشیار پارسیان در پایان گفت: از اساتید و علاقه مندان به هنر دعوت می کنم تا از این نمایشگاه بازدید کنند، چرا که این نمایشگاه و آثار ارائه شده در آن به طور حتم قابل بررسی در حوزه مکتب های ادبی نقاشی است.

برگزاری نمایشگاه نقاشی 19 نقاش کودک و نوجوان در تالار آیینه و کافه گالری برج آزادی

در ادامه فتانه پیری خواه، مدرس هنر، نقاشی و خلاقیت و بنیانگذار آتلیه نقاشان ریز نقش به خبرنگار ایران پژواک گفت: به مناسبت هفته جهانی کودک، آقای هومن شیخ بشارتی مدیر هنری برج آزادی در تماسی که با بنده داشتند اعلام کردند که قرار است نمایشگاهی از آثار فاخر کودکان در تالار آیینه و کافه گالری برج آزادی بر پا کنیم و اینچنین شد که همکاری با برج آزادی شکل گرفت و بیش از 40 اثر از 19 هنرجو آتلیه در تالار آیینه و کافه گالری برج آزادی ارائه داده شده است که به معرض نمایش درآمده است.

برگزاری نمایشگاه نقاشی 19 نقاش کودک و نوجوان در تالار آیینه و کافه گالری برج آزادی

وی درباره موضوع آثار ارائه شده در این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه درباره دو هنرمند یکی بانو مکرمه قنبری نقاش ایرانی و فریدا کالو نقاش مکزیکی است. هردوی این هنرمندان از زنان نقاش به نام هستند که خودآموخته بودند و سبک خاص و ویژه خودشان را داشتند.

پیری خواه افزود: از هنرجویان خواستم تا از نگاه یک کودک معاصر این دو هنرمند را بررسی کنند. هنرجویان در وهله اول درباره‌ی زندگی و سبک نقاشی این دو هنرمند مطالعه کردند و از آن ها خواسته شد تا از نگاه خود به عنوان یک کودک امروزی، این دو هنرمند، تشابهات‌شان و سبک کاری‌شان را به صورت سبک سورئال با یک ترکیب بندی بسیار زیبا به تصویر بکشند.

برگزاری نمایشگاه نقاشی 19 نقاش کودک و نوجوان در تالار آیینه و کافه گالری برج آزادی

پیری خواه درباره نحوه آموزش خود به هنرجویان گفت: هنرجویان در آتلیه نقاشان ریزنقش برای طرح و پیاده سازی آثار خود باید درباره موضوعات ارائه شده تحقیق و جست و جو کنند. در موضوعات ارائه شده به تحقیق و کاوش درباره شخصیت ها بپردازند، سبک کاری هنرمندان را مورد مطالعه قرار دهند و در نهایت آزادی عمل به هنرجویان داده می شود تا بتوانند با توجه به اطلاعاتی که دریافت کرده اند و با توجه به تجریبات خودشان، در لحظه تصویرسازی را شروع نماید.

وی درباره هنرجویان حاضر در این نمایشگاه گفت: آثار ارائه شده از هنرجویان آتلیه نقاشان ریزنقش دراین نمایشگاه در رده سنی 6 تا 14 سال است.

پیری خواه در پایان گفت: از خانواده ها دعوت می کنم تا ازاین نمایشگاه بازدید کنند و آثار هنرجویان را از نزدیک ببینند.

برگزاری نمایشگاه نقاشی 19 نقاش کودک و نوجوان در تالار آیینه و کافه گالری برج آزادی

اسامی هنرجویان حاضر در نمایشگاه: آدرینا اناری تفتی، نیما فاتح، راتا رویگرحق رو، آران نیک خصلت، آنیتا اسدنژاد، لیدیا دهقانی عشرت آبادی، پنداری نوری، پارمیس مکری کردستانی، امیرحسین رحمانی، مهرسا رحمانی، الینا ایازیان ماوی، ستایش عشقی، آوا احمدی دشتی، رها احمدی دشتی، آرسام امینیان، ویونا پنجه پور، سوفیا دادگر، نوا شریف زاده، آراد شریف زاده

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی