• ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
  • کد خبر: 29649
فرابورس

در اولین روز از پذیره‌نویسی صندوق املاک و مستغلات در دقایق آغازین ۳۰ میلیون واحد سرمایه‌گذاری این صندوق به‌فروش رفت. کل واحدهای عرضه شده در روز اول خریداری شد.

به گزارش ایران‌پژواک، تالار فرابورس ایران امروز میزبان پذیره‌نویسی اولین صندوق املاک و مستغلات کشور با نماد «ارزش مسکن» بود.

به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات ارزش مسکن پس از دریافت مجوزهای لازم و ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها، امروز ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱ در فرابورس ایران پذیره‌نویسی شد که با وجود مهلت آن تا دهم آبان‌ماه، کل واحدهای عرضه شده آن به ارزش ۳۰۰میلیارد ریال در نخستین روز از سوی متقاضیان خریداری شد.

در این پذیره‌‎نویسی حدود ۲۰درصد از خریداران حقیقی و ۸۰درصد نیز حقوقی بودند و بدین ترتیب مشارکت ۷۳۹ شخص حقیقی و ۱۵ شخص حقوقی رقم خورد.

تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری عادی این صندوق ۱۵۰میلیون واحد است که امروز عرضه ۳۰میلیون واحد آن به ارزش هر واحد ۱۰هزار ریال انجام شد.

از سوی دیگر صندوق ارزش مسکن، ۱۵میلیون واحد سرمایه‌گذاری ممتاز دارد که متعلق به موسسین آن شامل صندوق بازنشستگی کشوری، گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری و عمران و ساختمان بازنشستگی کشوری است.

دوره فعالیت صندوق ارزش مسکن نیز به‌صورت پیش‌فرض ۵ سال و با موافقت سازمان بورس قابل تمدید است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی