ذبیح الله مجاهد

سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان اعلام کرد که کار روی تکمیل قانون اساسی جدید جایگزین قانون اساسی قبلی ادامه دارد.

به گزارش ایران‌پژواک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان در سخنانی اعلام کرد که کار روی تشکیل قانون اساسی جایگزین قانون اساسی قبلی جریان داشته و به زودی تکمیل خواهد شد.

سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان در جریان گفتگو با شبکه «طلوع» این کشور افزود: در نظر داریم که قانون اساسی جدید نوشته و تصویب شود و ارکان باقیمانده نظام هم تکمیل و با وضعیت خوبی پیش برویم.

پس از سقوط دولت پیشین، سرنوشت قانون اساسی در افغانستان به صورت آزمایشی باقی ماند.

گل رحمان قاضی، رئیس پیشین کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی معتقد است که نبود قانون اساسی مشکلات متعددی را در این کشور به همراه خواهد داشت.

وی در این ارتباط گفت: قانون اساسی، اساس قانونگذاری یک دولت را تشکیل می‌دهد. قوانین ما از قانون اساسی شکل گرفته است.

سید اسحق گیلانی رهبر جنبش همبستگی ملی افغانستان نیز تاکید کرد: در حال حاضر قانونی وجود ندارد که ملت افغانستان بتواند خود را با آن تطبیق دهد. دولت باید تشکیل شود، لویه جرگه (مجلس کبیر) فراخوانده شود، کمیسیون قانون اساسی برای تشکیل قانون اساسی شروع به فعالیت کند و در نهایت، دولت باید مسئولیتی را بر عهده بگیرد و نهادها در پارلمان این کشور پاسخگو باشد.

گفتنی است که بیش از یک سال از خروج کامل نیروهای تروریست آمریکایی از افغانستان و به دست گرفتن قدرت توسط طالبان سپری می‌شود و این کشور با تبعات دو دهه اشغالگری محور غربی از جمله بحران جدی اقتصادی و انسانی مواجه است.

اشغالگران غربی در سال ۲۰۰۱ به بهانه پناه دادن طالبان به اسامه بن لادن سرکرده گروهک تروریستی القاعده، به افغانستان حمله و این کشور را اشغال کردند؛ اکنون هم با گذشته بیش از یک سال، هنوز دولت موقت طالبان در این کشور را به رسمیت نمی‌شناسند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی