• ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴
  • کد خبر: 29726
ویاچسلاو بوگوسلایف

نیروهای امنیتی اوکراین، تاجر و مهندس ۸۳ ساله این کشور که به «قهرمان اوکراین» شهرت دارد را به اتهام خیانت، بازداشت کردند.

به گزارش ایران‌پژواک از راشاتودی، ویاچسلاو بوگوسلایف، تاجر اوکراینی و رئیس هیئت مدیره کارخانه تولید موتور هواپیمای مستقر در زاپروژیا موسوم به «موتور سیچ»، به اتهام خیانت بازداشت شد. گفته می‌شود وی با حکم حبس ابد روبه‌رو شده است.

تارنمای محلی زابر، اعلام کرد که نیروهای امنیتی اوکراین، بوگوسلایف را تحت‌الحفظ به کی‌یف منتقل کرده‌اند. به نوشته این تارنما، وی که «مدت‌ها به واسطه حمایت آشکارا از روسیه، شهرتی برای خود دست و پا کرده بود»، در حال حاضر در بازداشت بوده و اموال و دارایی‌های وی نیز تفتیش شده است.

ولادیمیر روگوف، مقام منصوب روسیه در شورای مرکزی دولت نظامی-مدنی منطقه زاپروژیا، با اعلام خبر بازداشت بوگوسلایف، نوشت: «اوکراین، قهرمانان خود را می‌بلعد.»

بوگوسلایف در سال ۲۰۰۰ «به خاطر خدمات قابل توجهش به دولت اوکراین در حوزه توسعه مهندسی داخلی»، عنوان «قهرمان اوکراین» را دریافت کرد.

او که جوایز متعدد دیگری نیز در گنجه افخارات خود دارد، در سال ۲۰۰۴ نیز به دلیل کمک به «تقویت همکاری‌های روسیه-اوکراین»، «نشان دوستی روسیه» را دریافت کرد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه(۵ اسفند ۱۴۰۰)، رژیم کی‌یف درباره اشخاصی که آنها را «همدست» مسکو قلمداد می‌کند، محدودیت‌های شدیدی اعمال کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی