وزیر جهاد کشاورزی، گفت: صادرات محصولات مختلف از جمله مرکبات به چین شروع شده است.

به گزارش ایران پژواک، «سید جواد ساداتی نژاد» روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی غذا افزود: سامانه ستکاوا برای عرضه مستقیم مرغ در کشور ایجاد شد، بنابراین تمام خرده‌فروشان می‌توانند نیاز خود را در این سامانه ثبت و تامین کنند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: تولید غذای ارزان نیازمند ترویج دانش و افزایش بهره‌وری و اصلاح بازاررسانی و حذف دلالان است تا تولیدکنندگان غذای سالم و ارزان تولید و با قیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان برسد.


ارایه برنامه ۱۰ ساله آبخیزداری به دولت


ساداتی نژاد گفت: اکنون طرح برنامه ۱۰ساله آبخیزداری در کشور تدوین و به دولت ارائه شده است تا در این مدت بتوانیم تمام نیاز کشور به آبخیزداری را انجام دهیم.

وی اظهار داشت: در دولت سیزدهم قیمت گندم رشدی ۱۳۰ درصدی را تجربه کرد که این رویکرد در هیچ سالی سابقه نداشته است؛ زیرا نگاه دولت سیزدهم به کشاورزی نگاهی اقتصادی است و امروز کشاورزی کشور ما به سمت اقتصادی شدن حرکت کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی شکست نخواهد خورد، گفت: برای تولید سبزی و صیفی نیازمند احداث ۱۰۰ هزار هکتار گلخانه هستیم تا این محصولات را به فضای گلخانه هدایت کنیم و اراضی آن برای کشت علوفه استفاده شود.

ساداتی نژاد اضافه کرد: برای تحقق این امر لازم است بانک‌های دیگر در کنار بانک کشاورزی به متقاضیان بخش کشاورزی تسهیلات ارائه دهند.


تعرفه محصولات آب بر برای جلوگیری از صادرات بی‌رویه


وی بیان کرد: برای صادرات محصولات آب بر کشاورزی تعرفه تعیین شده تا از صادرات بی‌رویه این محصولات جلوگیری شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پس از ۱۶ سال صادرات سیب ایران به پاکستان برقرار شد، گفت: صادرات محصولات مختلف از جمله مرکبات به چین شروع شده است و تلاش داریم شرایط برای صادرات محصولات مختلف را فراهم کنیم؛ زیرا باید بازارهای فعلی صادراتی خود را حفظ کنیم.


تقویت سازمان تات، تنها راهکار برای تولید غذای سالم

وی سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی (تات) را تنها سازمانی موثر در امنیت غذایی کشور دانست و اظهار داشت: اگر سازمان تات نبود اکنون این میزان تولید محصولات کشاورزی را نداشتیم؛ اما این امر نیازمند تقویت و حمایت از این سازمان است تا با پشتکار و قدرت بیشتر در فرایند امنیت غذایی کشور و تولید غذای سالم اقدام کند.

https://www.iranpejvak.com/d/2022/10/24/0/27717.mp4

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی