بازنشستگان

با وجود واریز دو ماه حقوق بازنشستگان پس از اعمال مصوبه شورای عالی کار، تاکنون خبری از واریزی معوقات حقوق بازنشستگان نبوده است.

به گزارش ایران‌پژواک، بازنشستگان تامین اجتماعی که میزانی دریافتی آن بیش از حداقل بود،‌ در شهریور ماه امسال بر اساس مصوبه شورای عالی کار مشمول دریافت ۳۸ درصد افزایش حقوق به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان مبلغ ثابت شدند، این در حالی است که در ۵ ماه ابتدای سال فقط ۱۰ درصد افزایش حقوق به آنها تعلق گرفت.

پس از آن، قرار شد مابه‌التفاوت ۵ ماه ابتدای سال در نیمه دوم سال به مستمری‌بگیران پرداخت شود.، اما آن‌طور که در واریزی‌ها مشاهده می‌شود، تاکنون هیچ‌گونه پرداختی‌ای بابت معوقات بازنشستگان وجود نداشته است. البته آن‌طور که اخیرا اعلام شده، احتمالا در آبان‌ماه پرداخت معوقات آغاز خواهد شد.

آن‌طور که وزارت تعاون‌کار و رفاه اجتماعی روز یک‌شنبه اعلام کرد، پرداخت حقوق مهرماه نزدیک به ۴ میلیون نفر بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی با اضافه شدن حدود ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به مجموع هزینه ماهانه پرداخت مستمری‌ها نسبت به ماه‌های ابتدایی سال، خاتمه یافت.

بنا به این گزارش، این دومین ماه پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی پس از اعمال مصوبه شورای عالی کار در مورد مستمری بازنشستگان سایر سطوح است و طبق اعلام قبلی سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت مابه‌التفاوت مستمری ۵ ماهه ابتدای سال جاری این دسته از بازنشستگان نیز از آبان ماه آغاز خواهد شد.

در این میان، گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر سازمان تامین‌اجتماعی در تلاش برای تامین منابع و اعتبار مورد نیاز برای پرداخت مابه‌التفاوت ماه‌های فروردین تا مرداد ماه مستمری بازنشستگان سایر سطوح است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی