• ۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
  • کد خبر: 29803
ایگور سچین

یکی از نزدیک‌ترین متحدان رئیس‌جمهوری روسیه، امروز (پنجشنبه) با ستایش رهبران چین گفت که تایوان "در زمان مقرر" به "پناهگاه مادری" خود باز خواهد گشت.

به گزارش ایران‌پژواک از رویترز، «ایگور سچین» رئیس بزرگترین شرکت دولتی تولیدکننده نفت در روسیه موسوم به «روس‌نفت» گفت که تصمیمات بیستمین کنگره حزب حاکم کمونیست چین که جایگاه شی جینپینگ را به عنوان قدرتمندترین رهبر چین از زمان مائو تسه‌تونگ تحکیم کرد، سطح جدیدی از توسعه را برای این کشور به ارمغان خواهد آورد.

ایگور سچین، دومین فرد قدرتمند در روسیه پس از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور که افسر سابق اطلاعاتی اتحاد جاهیر شوروی بوده، یکی از اعضای جناح سیاسی "سیلوویکی" از حزب نخبگان روسیه به شمار می‌رود و در دهه اخیر نقش زیادی در گسترش نقش دولت در فعالیت‌های اقتصادی روسیه داشته است.

تعمیق شراکت "بدون محدودیت" بین ابرقدرت در حال ظهور - چین - و این غول منابع طبیعی روسیه یکی از جذاب‌ترین تحولات ژئوپلیتیکی سال‌های اخیر است و غرب با نگرانی نظاره‌گر آن است.

ایگور سچین همچنین گفت: مواضع رهبری چین بسیار محترم است، اینکه با آرامش و آشکار و بدون پیش‌فرض‌های نادرست، مواضع خود را حتی در مورد دشوارترین مسائل مانند مشکل تایوان، که این زمینه می‌توان آن را تا حدی اغراق‌آمیز ارزیابی کرد، بیان می‌کند.

این غول نفتی روسیه که در یک مجمع اقتصادی بین‌المللی در باکو صحبت می‌کرد، گفت: تلاش‌های ایالات متحده برای ایجاد صنعت پیچیده ریزتراشه‌های خود نشان داد که بازگشت تایوان به پناهگاه مادری خود، براساس برنامه زمان‌بندی‌شده است.

چین، تایوان خودگردان را بخشی از قلمروی خود می‌داند و در دو سال گذشته فشارهای نظامی و سیاسی علیه این جزیره را افزایش یافته است. تایپه اما به شدت ادعاهای حاکمیتی پکن را رد کرده و تاکید دارد از "آزادی و دموکراسی" خود دفاع کند.

روسیه بارها به ایالات متحده نسبت به مداخله در امور چین هشدار داده است، در حالی که ولادیمیر پوتین به صراحت از شی جینپینگ در مورد سرنوشت جزیره‌ای که دولت شکست‌خورده جمهوری چین در سال ۱۹۴۹ پس از شکست در جنگ داخلی چین به کمونیست‌های مائو از آن گریخت، حمایت کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی