نورد استریم ۲

در تازه ترین جنگ لفظی که میان مقامات روسیه و انگلیس بر سر جنگ اوکراین در گرفته، روسیه مدعی شد که نیروی دریایی بریتانیا خطوط لوله گاز نورد استریم را منفجر کرده و همچنین به حملات پهپادی به کشتی دریای سیاه کمک کرده است.

به گزارش ایران‌پژواک از وب سایت آیریش ایندیپندنت، وزارت دفاع روسیه روز شنبه مستقیماً یکی از اعضای اصلی ناتو را به خرابکاری در زیرساخت های مهم روسیه متهم کرده و اعلام کرد که پرسنل نیروی دریایی بریتانیا ماه گذشته خطوط لوله گاز نورد استریم را منفجر کردند.

وزارت دفاع روسیه می گوید: بر اساس اطلاعات موجود، نمایندگان این واحد از نیروی دریایی بریتانیا در طراحی، تدارک و اجرای یک حمله تروریستی در دریای بالتیک در 26 سپتامبر سال جاری - منفجر کردن خطوط لوله گاز نورد استریم 1 و نورد استریم 2، شرکت داشته اند.

روسیه پیشتر غرب را مسئول انفجارهای ماه گذشته دانسته بود که باعث از کار افتادن خطوط لوله نورد استریم 1 و نورد استریم 2 در بستر دریای بالتیک شد. با این همه پیش از این هرگز جزئیات مشخصی از اینکه چه کسی مسئول آسیب به خطوط لوله بوده، ارائه نکرده است.

کرملین بارها گفته است که ادعاهای غرب مبنی بر اینکه روسیه خود عامل خسارت زدن به خطوط لوله بوده، "احمقانه" است. از نظر کرملین برعکس این واشنگتن است که برای این کار انگیزه داشته است، زیرا می خواهد گاز طبیعی مایع (LNG) بیشتری به اروپا بفروشد.

ایالات متحده هرگونه دخالت در این انفجار را رد کرده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که در اثر حمله یک پهپاد ناشناس به ناوگان این کشور در دریای سیاه، یک مین روب نیروی دریایی آسیب "جزئی" دیده. این وزارت انگلیس را به کمک به این حمله متهم کرده است. این وزارتخانه گفت که کشتی های مورد هدف در کریدور حمل و نقل ایمن حمل و نقل غلات اوکراین شرکت داشتند. این قرارداد در نوامبر تمدید می شود.

وزارت دفاع بریتانیا تا کنون نسبت به این ادعای روسیه واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی