طلا

تحلیلگران ارزی بازار تهران عوامل مختلفی را به عنوان دلایل افزایش حجم تقاضا و به تبع آن افزایش نرخ دلار مطرح می‌کنند که از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به «انتظارات تورمی» و «سرایت دارایی‌های خارج شده از بورس به بازارهای سوداگرانه» اشاره کرد.

به گزارش ایران‌پژواک، با کاهش سیگنال‌های مثبت در رابطه با نشست‌های هسته‌ای برجام، چشم‌انداز افراد جامعه نسبت به گشایش‌های اقتصادی ناشی از بهبود روابط خارجی در ماه‌های آتی کم‌رنگ‌تر شد. از سوی دیگر در روزهای گذشته سخنان رابرت مالی، نماینده امور ایران در دولت آمریکا، مبنی بر کاهش احتمال از سرگیری این نشست‌ها انتظارات سیاسی مثبت در بازار را به کلی تغییر داد و سبب افزایش نا اطمینانی‌ها در بازار شد.

در این میان بررسی‌ها نشان می‌دهد که در روزهای اخیر نسبت خروج دارایی از بازار سرمایه افزایش یافته و به عقیده کارشناسان این دارایی‌ها به بازارهای دیگر سرایت خواهند کرد که نزدیک‌ترین مقصد آنها بازارهای ارز و طلا است. در نتیجه با افزایش سطح تقاضا درمعاملات ارزی شرایط فشار خرید ایجاد خواهد شد. برخی معتقدند که از افزایش قابل توجه نرخ دلار، سیگنال خروج سرمایه مخابره می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی