مسافر

براساس عملکرد درآمدی سازمان امور مالیاتی در شش ماه نخست سال جاری، بیش از ۱۰۸۵ میلیارد تومان عوارض خروج از کشور دریافت شده است.

به گزارش ایران‌پژواک، عوارض خروج از کشور یکی از منابع درآمدی برای دولت است که میزان آن هر سال در لایحه بودجه تعیین می‌شود. با این حال برخلاف سال‌های گذشته در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، میزان عوارض خروج از کشور برای هر نفر مشخص نشد بلکه به طور کلی در بخش درآمدهای دولت در بخش مالیات بر کالاها و خدمات عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور ۱۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود.

در این بین، افزایش عوارض خروج از کشور واکنش‌هایی را در زمان ارائه لایحه برانگیخت و از آنجا که در لایحه بودجه رقم دقیقی برای عوارض خروج از کشور تعیین نشده بود و برخی اعداد متفاوتی را برای عوارض خروج از کشور اعلام کردند؛ در آن زمان رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت اینگونه نیست و پیشنهاداتی در دولت درباره عوارض خروج از کشور مطرح است که از جمله آن تعیین درصدی از قیمت بلیت است، ولی هنوز هم این پیشنهاد بررسی و تایید نشده است.

در این راستا بررسی آمارهای عملکرد درآمدی سازمان امور مالیاتی در شش ماهه نخست سال جاری ۱۰۸۵ میلیارد و ۵۸۹ میلیون تومان عوارض خروج از کشور دریافت شده است. این درحالی است که طبق عملکرد درآمدهای مالیاتی کل کشور طی سال ۱۴۰۰، میزان عوارض خروج از کشوری که دریافت شد ۱۲۰۴ میلیارد تومان بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی