دانشگاه پزشکی

معاون آموزشی وزیر بهداشت با بیان این که در سال جاری، هزار مجوز جذب اعضای هیات علمی برای توزیع متناسب در دانشگاه‌های علوم پزشکی اخذ شده است، گفت: تا پایان امسال هم در نظر داریم موافقت مجوز جذب ۳ هزار عضو هیات علمی دیگر را هم بگیریم.

به گزارش ایران‌پژواک، دکتر باقری‌فرد با بیان این‌که نیروهای انسانی، مهم‌ترین سرمایه‌های کشور هستند، افزود: حفظ و جذب نیروی انسانی جزو وظایف اصلی ما است.

وی با اشاره به اینکه افراد با رتبه‌های برتر در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پذیرش می‌شوند، افزود: آیین‌نامه جذب و ارتقاء اعضای هیات علمی بازنگری شده و شاخص‌هایی همچون فناوری، آموزش، شاگردپروری و اهتمام به مرجعیت علمی مورد توجه قرار گرفته و بزودی برای تصویب، تقدیم شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد شد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ارتقاء اعضای هیئت علمی باید در مسیر پیشرفت دانشگاه‌های علوم پزشکی مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: جلسات هیات اجرایی جذب دانشگاه‌ها باید به صورت منظم برگزار و صلاحیت علمی و عمومی افراد نیز بر اساس شاخص‌ها و ضوابط بطور دقیق بررسی شود.

دکتر باقری‌فرد با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری، خاطر نشان کرد: هیأت‌های اجرایی جذب باید صلاحیت عمومی افراد را بررسی کنند و اعضای هیات علمی متخصص، متعهد و متدین را جذب کنند.

وی گفت: با توجه به افزایش پذیرش دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی، تامین اعضای هیات علمی مورد نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی و نیز سایر زیرساخت‌های ضروری با جدیت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی