• ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
  • کد خبر: 30409
کرین ژان پیر

سخنگوی کاخ سفید ضمن بی‌اهمیت شمردن انتشار "فایل‌های توییتر" توسط ایلان ماسک، افشای سانسورهای پیش از انتخابات 2020 را یک "تصادف جالب" خواند و این میلیاردر را به اجازه دادن به افزایش پخش سخنان نفرت‌انگیز در توییتر متهم کرد.

به گزارش ایران‌پژواک، کرین ژان-پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی خبری در پاسخ به این سوال که آیا کاخ سفید صلاح می‌داند که توییتر اخبار مربوط به پسر جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 را حذف کند، از پاسخ به این سوال صرف نظر کرد و گفت، ایلان ماسک، مالک جدید توییتر برای افشای فایل‌هایی که صحبت‌های داخلی این کمپانی را فاش می‌کند، انگیزه پنهانی دارد.

وی افزود: ما این را یک تصادف جالب می‌بینیم و این اقدام با هدف منحرف کردن توجهات صورت گرفته است.

کرین ژان-پی‌یر مدعی شد که ایلان ماسک "به طور تصادفی و بدون هیچ برنامه‌ای" این فایل‌های توییتر را منتشر کرده که " اگر در مورد آن فکر کنید، متوجه می‌شوید که این یک اقدام گیج‌کننده و منحرف‌کننده توجهات مملو از اخبار قدیمی بوده است. این اقدام در حالی صورت گرفته که توییتر با سوالات متعدد و بسیار جدی درباره افزایش میزان خشم، نفرت و یهودستیزی در این پلتفورم و اینکه چطور اجازه می‌دهد این اتفاق بیفتد، رو به روست.

این سخنگوی کاخ سفید افزایش لفاظی‌های از روی نفرت و انزجار در توییتر از زمانی که ایلان ماسک آن را به مبلغ 44 میلیارد دلار در اکتبر سال جاری میلادی خریداری کرد، "بسیار هشداردهنده و خطرناک" دانست.

وی گفت: صریحا باید بگویم آنچه در حال وقوع است، اتفاق خوشایند و سالمی نیست. این اتفاق هیچ کمکی به آمریکایی‌ها برای بهبود و ارتقا سطح زندگی‌شان نخواهد کرد.

ایلان ماسک این فایل‌ها را جمعه شب از طریق مت تیبی، روزنامه‌نگار مستقل منتشر کرد و نشان داد که چطور توییتر تصمیم گرفت تا گزارش روزنامه نیویورک پست بر مبنای داده‌های بدست آمده از لپ‌تاپ هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا را سانسور کند. این گزارشات حاکی از نفوذ خانواده بایدن در اوکراین و چین بودند. این لپ‌تاپ همچنین شامل تصاویری از پسر بایدن در حال مصرف مواد و رابطه با روسپی‌ها بود.

توییتر این اخبار را با استناد به سیاست "اطلاعات هک شده" خود سانسور کرد، اگرچه این داده‌ها از طریق هک به دست نیامده بودند و برخی از کارمندان قابلیت دفاع از این تصمیم را زیر سوال بردند. مدتی پس از روی کار آمدن جو بایدن، رسانه‌های مطرح آمریکا صحت ایمیل‌های هانتر بایدن را که در گزارش روزنامه واشنگتن پست منتشر شده بود، تایید کردند. این افشاگری همچنین نشان داد که توییتر توییت‌ها را به درخواست کمپین انتخابات بایدن حذف کرد، اگرچه مشخص نیست که آیا دولت در این تصمیم برای سانسور داستان‌های مربوط به این لپ‌تاپ دخالتی داشته است یا خیر.

در همین حال، ایلان ماسک ادعاهای مطرح شده را دال بر اینکه توییتر در دوره مالکیت وی شاهد افزایش سخنان از روی نفرت و انزجار بوده است، رد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی