لوازم خانگی

مدیرکل دفتر لوازم خانگی وزارت صمت گفت: با یک حساب سرانگشتی با ۵۰ میلیون تومان می شود یک جهیزیه ایرانی که در آن تلویزیون و ماشین لباسشویی هم موجود باشد تهیه کرد.

به گزارش ایران‌پژواک، محسن شکرالهی گفت: در حال حاضر برخی از برندهای معروف از جمله یخچال و لباس شویی ال جی و سامسونگ در چین تولید شده و به کشورهای اطراف صادر می شود و با توجه به آن‌که بسیاری از این کالا قاچاق هستند و عوارض گمرکی پرداخت نمی کنند در نتیجه با قیمت های کمتری عرضه می شوند.

به گفته او: در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان لوازم خانگی با توجه به آن‌که مالیات ، حقوق کارگر و عوارض گمرکی برای واردات قطعات پرداخت می کنند در نتیجه قیمت تمام شده کالاهای آنها بسیار افزایش می یابد.

او می گوید: در حال حاضر برندهای مطرح خارجی دارای تجربه و کیفیت بسیار بالاتری هستند اما نباید این موضوع فراموش شود که در چند سال اخیر بسیاری از برندها بازار ایران را ترک کرده و همین موضوع باعث شد که تولیدکنندگان ایرانی خود را نشان داده و در حال حاضر علاوه بر تامین نیاز کشور صادر کننده مطرح در کشورهای همسایه هم شده ایم.

شکراللهی گفت: در حوزه تولید یخچال ابران در حال حاضر به چند کشور همسایه محصولات خود را صادر می کند و آمارها هم نشان داده است که ۲۶ درصد در صادرات محصولات رشد داشته ایم.

او گفت: به سازمان توسعه تجارت اعلام کرده ایم که مشوق ها را در این بخش پیگیری و تسهیل کنند و در حال حاضر هم تولیدکنندگان نمونه محصولات خود را به سه کشور آفریقایی ارسال کرده و از سوی دیگر بسیاری از بازارهای منطقه را کالای ایرانی برای صادرات در اختیار دارند.

او گفت: تولیدکنندگان داخلی در حال حاضر بر خدمات پس از فروش و ساماندهی این بازار باید تمرکز بیشتری داشته باشند.

شکراللهی گفت: بیش از ۹۰ درصد از جهیزیه توسط کالای ایرانی قابل تهیه است و با یک حساب سرانگشتی با ۵۰ میلیون تومان می شود یک جهیزیه ایرانی که در آن تلویزیون و ماشین لباسشویی هم موجود باشد تهیه کرد.

او گفت: در حال حاضر در کالای قاچاق پذیر ۵۰ درصد رشد تولید داشته ایم و در دو ماه اخیر ۲۵ مورد آسیب شناسی کرده ایم.

او می گوید: فرصت لازم است که سبد محصولات خود را کامل کنیم اما در حال حاضر در تولید تلویزیون رشد ۲۰ درصدی داشته ایم و تولید یخچال به صورت دوقلو و ساید بای ساید صرفه بیشتری دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی