پاتریوت

سفارت روسیه در واشنگتن هشدار داد، اگر آمریکا سیستم‌های موشکی پاتریوت را به کی‌یف ارسال کند، اقدام تحریک‌آمیز دیگری خواهد بود که احتمالا منجر به "پیامدهای بی‌سابقه‌ای" خواهد شد.

به گزارش ایران‌پژواک از خبرگزاری تاس، دیپلمات‌های روسی گفتند: یک کمپین اطلاعاتی در آمریکا درخصوص ارسال سیستم‌های دفاع هوایی آخرین مدل به کی‌یف ایجاد شده است. اگر این اطلاعات تایید شود، ما شاهد اقدام تحریک‌آمیز دیگری توسط دولت آمریکا خواهیم بود که منجر به پیامدهای بی‌سابقه‌ای خواهد شد.

این دیپلمات‌ها در ادامه تصریح کردند: حتی اگر سیستم‌های پاتریوت ارسال نشوند، آمریکا به طور فزاینده‌ای وارد درگیری با روسیه شده است. ارسال تسلیحات و آموزش سربازان در حال افزایش است. اطلاعاتی به ارتش اوکراین در حال ارسال است. بارها درخصوص اعزام افراد متخصص نظامی آمریکا به منطقه جنگی گفت‌وگو شده است. علاوه بر آن، شهروندان آمریکایی به عنوان "مزدورانی" در این درگیری شرکت می‌کنند.

سفارت روسیه در پایان خاطرنشان کرد: استراتژی واشنگتن نه تنها خسارات بیشتری را برای روابط روسیه-آمریکا ایجاد می‌کند، بلکه خطرات دیگری را هم برای امنیت جهانی به دنبال دارد. در واقع آمریکا مسئول طولانی‌تر شدن این جنگ و ایجاد تنش در درگیری اوکراین است.

تلویزیون سی‌ان‌ان پیشتر به نقل از منابع آگاه گزارش داد، دولت آمریکا در حال نهایی‌سازی طرحی برای ارسال سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه در واکنش به این خبر هشدار داد، اگر واشنگتن این سیستم‌ها را به کی‌یف ارسال کند، نیروهای مسلح روسیه این اقدام را "اهداف غیرقانونی" تلقی خواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی