سازمان اداری و استخدامی کشور

معاون امور حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره موضع این سازمان در تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی گفت: موافق اصل طرح مجلس هستیم؛ اما در جزئیات بحث‌های جدی وجود دارد.

به گزارش ایران‌پژواک، «محمدرضا یزدان‌پناه» با اعلام موضع سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی از عدم وجود آمار دقیق این کارکنان خبر داد.

وی با اشاره به رایزنی‌های مفصل با مجلس و نمایندگان درباره تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی، گفت: تاکنون هیچ آمار دقیقی از نیروهای شرکتی و قراردادی در دستگاه‌های اجرایی ارائه نشده و برای هر اقدامی ابتدا باید این آمار مشخص شود.

معاون امور حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به تعیین نیاز واقعی دستگاه‌ها و سازمان‌ها به این کارکنان، گفت: نیاز واقعی دستگاه‌ها با توجه به حجم خدمات و نیروهای شرکتی مشغول و با کارسنجی، زمان‌سنجی و روش‌سنجی تعیین شود.

یزدان‌پناه بر برگزاری آزمون برای تبدیل وضعیت این کارکنان تأکید کرد و افزود: طبق قانون باید آزمون برگزار شود. این آزمون‌ها به صورت علمی یا مهارتی خواهد بود.

وی در خصوص زمان‌بندی اجرای این طرح، افزود: مقدمات اجرای طرح باید حاصل شود؛ در غیر این‌ صورت اگر به‌ صورت عمومی و کلی جذب انجام شود، نه‌ تنها بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی را بالا نمی‌برد، بلکه موجب هرج و مرج و بی‌نظمی در دستگاه‌ها خواهد شد.

معاون امور حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی تاکنون تدوین و چندین بار ویرایش شده، به دغدغه دولت در خصوص بار مالی اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: استخدام بدون برنامه افراد، آن هم بدون افزایش بهره‌وری و رضایت مردم، هدف سازمان اداری و استخدامی کشور نیست.

یزدان‌پناه تأکید کرد: در صورت تحقق سه هدف «افزایش بهره‌وری»، «عدالت» و «رضایت مردم»، استخدام مفید خواهد بود؛ اما اگر فقط تعدادی کارمند به دستگاه‌ها اضافه شوند، فقط هزینه دولت افزایش می‌یابد و نه تنها کار مردم به سامان نمی‌رسد بلکه باعث عدم رضایت مردم هم می‌شود.

انتهای پیام

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    همش در حد حرف ،براشون اصلا مهم نيست كسي تغيير وضعيت بشه فقط قول الكي و سركاريه
  • احمد IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    شما به فکر خوددون هستید چون که صاحب شرکت هستید ودارید ما شرکتی ها را می چاپید1
  • بنام IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    بسلام لطفا طرح ساماندهی شرکت های پیمانکاری رازودتر تصویب کنید بیست سال نیروی پیمانکاری هستم آزمون انصاف نیست که یک نیروی تازه که درس راتمام کرده با نیروی قدیمی که چندین سال ترک تحصیل کرده امتحان بدهند وحق نیروی قدیمی ضایع شود.
  • اآشنا IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    کسی که ۱۶سال سابقه داردچراآزمون بدهدظلم نیست
  • رحیم IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    0 0
    باسلام لطفا طرح ساماندهی کارکنان دولت راتصویب کنید بیست سال پیمانکاری هستیم دولت حقوق ما رابا واسطه پرداخت می‌کند هرج ومرج میشودحالا دولت محترم چه می‌شود خودش مستقیم حقوق ما راپرداخت کند کجای این هرج ومرج است هم نیروها با انگیزه کار میکنند وهم دست دلال از اداره قطع مشود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی