بورس

در این هفته بازار سهام وضعیت خوبی داشت. گرچه روند رو به رشد شاخص ها خیلی هیجانی نبود اما به طور کلی می توان نمره خوبی به بازار سرمایه داد.

به گزارش ایران‌پژواک، شاخص های اصلی بورس و فرابورس در این هفته همگی سبز رنگ بودند و رشدهای مطلوبی داشتند. البته رشد این هفته شاخص هادو رقمی نشد و خیلی هم هیجانی نبود، اما به طور کلی وضعیت این بازار در این هفته خوب بود.

طی ۵ روز معاملاتی این هفته شاخص کل بورس ۷۳ هزار واحد معادل ۴.۶۴ درصد رشد کرد. همچنین شاخص هم وزن بورس ۳۱ هزار واحد معادل ۶.۵۶ درصد افزایش یافت. شاخص کل فرابورس نیز ۸۱۸ واحد معادل ۴.۰۵ درصد رشد کرد.

بررسی این شاخص ها نشان می دهد در هفته جاری وضعیت نمادهای کوچک بهتر از وضعیت نمادهای بزرگ بازار بوده است و نمادهای شاخص ساز رشد کمتری نسبت به نمادهای کوچک و متوسط بازار داشته اند.

جهش ارزش معاملات

ارزش معاملات بازار سهام در این هفته عالی بود. بالاخره پس از مدت ها ارزش معاملات خرد در طول یک هفته به بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان رسید.

به جز روز شنبه که ارزش معاملات خرد ۷۷۰۰ میلیارد تومان بود، در ۴ روز معاملاتی دیگر، ارزش معاملات بیش از ۹ هزار میلیارد تومان ثبت شد.

در روزهای یکشنبه و دوشنبه ارزش معاملات بین ۹ الی ۱۰ هزار میلیارد تومان بود و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هم رقم معاملات به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید.

طی هفته های گذشته پیش آمده بود که در یک روز ارزش معاملات رشد خیره کننده داشته باشد اما اینکه در ۴ روز از ۵ روز معاملاتی ارزش معاملات بسیار بالا باشد، مدت ها اتفاق نیفتاده بود.

تزریق ۱۴۰۰ میلیارد تومان پول جدید

این هفته پول خوبی به بورس تزریق شد. در مجموع ۵ روز معاملاتی حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان پول جدید وارد بورس شد که این تزریق نقدینگی، حاصل ۴ روز تزریق پول و یک روز خروج پول بود. طی روزهای شنبه تا سه شنبه در هر روز پول جدید به بازار وارد شد و در روز چهارشنبه خروج پول به ثبت رسید.

شنبه بیشترین تزریق پول به بازار اتفاق افتاد که رقم آن ۷۰۰ میلیارد تومان بود. روز یکشنبه ۵۹۰ میلیارد تومان پول به بازار وارد شد و دوشنبه هم رقم تزریق پول جدید ۳۲۰ میلیارد تومان بود.

روز سه شنبه ۱۶۰ میلیارد تومان پول به بازار وارد شد و در نهایت در روز چهارشنبه ۳۸۰ میلیارد تومان پول از بازار خارج شد. در مجموع می توان گفت که این هفته وضعیت تزریق نقدینگی مطلوب بوده است.

بازار تحت کنترل خریداران

شاخص قدرت خریداران حقیقی در ۴ روز از ۵ روز این هفته مثبت بود و یک روز هم به سود خریداران ثبت شد. طی روزهای شنبه تا سه شنبه شاخص قدرت خریداران حقیقی بالای عدد یک ثبت شد و در روز چهارشنبه رقم آن ۰.۹۹ بود.

بالاترین رقم این شاخص در روز یکشنبه با رکورد ۱.۳۸ بود. در روزهای شنبه، دوشنبه و سه شنبه هم این شاخص به ترتیب اعداد ۱.۲۳، ۱.۲۴ و ۱.۱۸ را ثبت کرد.

از این نظر هم در این هفته وضعیت خوب بود و می توان گفت که در مجموع، خریداران حقیقی قدرت بیشتری نسبت به فروشندگان داشته اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی