معلم

از سال آینده در روند پذیرش و جذب دانشجو معلمان تغییراتی ایجاد خواهد شد که رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره آن توضیح داده است.

به گزارش ایران‌پژواک، از سال آینده دانشجو معلمان در دو مرحله وارد دانشگاه خواهند شد؛ یک گروه در مهر (دبیری متوسطه اول و دوم) و گروه کثیری (از جمله معلمان ابتدایی) در بهمن ماه وارد دانشگاه می‌شوند، مصاحبه عمومی و علمی در سال آینده ۳۰ درصد از نمره کل را به خود اختصاص می‌دهد و گزینش مستمر در طول تحصیل اتفاق خواهد افتاد. علت پذیرش در دو گروه در نیمسال اول و دوم هم این است که فرصت کافی چهارماهه برای گزینش وجود داشته باشد.

به گفته رضا مراد صحرایی، رئیس دانشگاه فرهنگیان کف تراز سال آینده ۷۰۰۰ خواهد بود و ۵۰۰ نمره اضافه شده و معدل باید برای گروه علوم انسانی حداقل ۱۵ و برای گروه ریاضی، فنی و تجربی حداقل ۱۴ باشد.

صحرایی گفته است: در مصاحبه‌ها تفاوت‌های جدی با سال‌های گذشته داریم. سنجش شخصیت و تست‌های شخصیتی انجام می‌شود و معلمان باید هم هویت دینی و هم هویت ملی راسخ داشته باشند. معلم، رکن رکین تحول جامعه است. انتظار ما این است که آموزش و پرورش برای تربیت مصاحبه‌گران حرفه‌ای هرچه سریعتر تصمیم بگیرد، ما برای انجام اقدامات مربوطه آمادگی داریم.

وی همچنین این را هم گفته که دانشگاه فرهنگیان می‌تواند از سال آینده از مقطع ارشد، دانشجومعلم بپذیرد و شیوه دیگر، جذب از استعدادهای درخشان دانشجویی و دانش آموزی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزوده است: روش بعدی که در شورای گسترش وزارت علوم تصویب شده و به زودی شیوه نامه آن از سوی وزارت علوم ابلاغ خواهد شد و ما به کمک دانشگاه‌های برتر برای مهر ۱۴۰۲ برنامه ریزی کرده‌ایم که دانشجو بپذیریم شیوه‌ای معروف به "دو مدرکی" است که برای نخستین بار در تاریخ ایران اجرا می‌شود. در این شیوه، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های برتر کشور نسبت به پذیرش دانشجومعلم به طور مشترک اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی