کنکور

در حالی که مسئولان سازمان سنجش قطع کردن اینترنت حوزه‌های برگزاری کنکور را به عنوان راهی برای جلوگیری از تقلب و افشای سوالات برگزیدند، اما تعدادی از کانال‌های تلگرامی مدعی شده‌اند که سوالات کنکور و پاسخ آن را در دست دارند.

به گزارش ایران‌پژواک از انتخاب، در حالی که مسئولان سازمان سنجش قطع کردن اینترنت حوزه‌های برگزاری کنکور را به عنوان راهی برای جلوگیری از تقلب و افشای سوالات برگزیدند، اما تعدادی از کانال‌های تلگرامی مدعی شده‌اند که سوالات کنکور و پاسخ آن را در دست دارند.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است که درخصوص لو رفتن سوالات کنکور دیگر بحث پول درمیان نیست بلکه مسائل امنیتی مطرح است. او بیان می‌کند که اگر با این همه تمهیدات باز چنین اتفاقاتی رخ داده باشد این هم خودش اغتشاش است و می‌خواهند با احساسات و روح و روان جوانان و نوجوانان بازی و آن‌ها را تحریک کنند.

علیرضا پاک فطرت، عضو کمیسیون آموزش مجلس در واکنش به لو رفتن سوالات کنکور، گفت: «من امروز دسترسی به اینترنت و رسانه‌ها نداشته‌ام که از اخبار مطلع شوم ولی اگر این خبر صحت داشته باشد، فکر می‌کنم دیگر بحث پول در میان نیست بلکه بحث‌های امنیتی مطرح است. به باور من به عمد این کار را می‌کنند تا جامعه را بهم بریزند.»

وی درخصوص اینکه چه کسانی ممکن است چنین هدفی را داشته باشند، بیان کرد: «من نمی‌دانم چه کسانی هستند ولی اگر واقعا با این همه تمهیدات باز چنین اتفاقاتی رخ داده باشد این هم خودش اغتشاش است. می‌خواهند با احساسات و روح و روان جوانان و نوجوانان بازی و آن‌ها را تحریک کنند.»

پاک فطرت خاطرنشان کرد: «این بحث دیگر بیشتر از آنچه است که طرف پول گرفته باشد تا سوالات را لو دهد. با این اوضاع و احوالی که من می‌بینم انگیزه بیشتر از بحث مالی است و دستگاه‌های نظارتی باید دقت بیشتری کنند چراکه شاید یک عده ضد انقلاب دنبال تحریک جوانان شاداب و پر انرژی هستند و می‌خواهند آن‌ها را تحریک کنند و گرنه چه دلیلی دارد این اتفاق بیافتد؟ مگر بار اولی است که آزمون گرفته‌ایم؟»

این نماینده مجلس ادامه داد: «سازمان سنجش همین امسال پنج شش آزمون، از نظام مهندسی تا همین کنکور را برگزار کرده است؛ چرا سوالات آزمون نظام مهندسی لو نمی‌رود؟ اگر واقعا چنین چیزی باشد نباید به این راحتی از کنارش گذشت. از هر مجموعه‌ای که این اتفاق رخ داده باشد، فراتر از بحث مالی است.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی