ماریا زاخارووا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که اظهارات رئیس جمهور فرانسه درباره تحویل جنگنده به کی‌یف، «اشتهای غیرقابل مهار زلنسکی» را بیشتر می‌کند.

به گزارش ایران‌پژواک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مورد اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره امکان قرار دادن جنگنده فرانسوی در اختیار اوکراین، گفت که اظهارات ماکرون درباره تحویل جنگنده به کی‌یف، «اشتهای غیرقابل مهار زلنسکی» را بیشتر می‌کند.

زاخارووا اظهارات ماکرون را سخیف خواند و گفت: آیا رئیس جمهور فرانسه مطمئن است که اگر تسلیحات سنگین به اوکراین ارائه شود، این منجر به تشدید اوضاع نمی‌شود؟ چنین اظهاراتی فقط به افزایش اشتهای نامحدود زلنسکی کمک می‌کند.

ماریا زاخارووا این اظهارات را امروز (چهارشنبه) در یک نشست خبری در واکنش به اظهارات امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه مبنی بر بعید نبودن تحویل جنگنده‌ها به اوکراین عنوان کرد.

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه تجهیز اوکراین به هواپیماهای جنگی را امری ممکن برشمرد و گفت که مجهز شدن اوکراین به جنگنده امر بعیدی نیست.

به دنبال تصمیم تعدادی از کشورهای غربی برای ارسال تانک به کی‌یف، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، از غرب خواست تا جنگنده‌های مدرن را هم به کشورش بفرستند. دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، گفت که برخی از همکاران اروپایی او کار روی موضوع تامین اف-۱۶ اوکراین را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی